Metatagi jako wizytówka strony w sieci
O wyróżnieniu się spośród tłumu sklepów internetowych trzeba pomyśleć, jeszcze zanim użytkownik odwiedzi stronę. By tak się stało, potrzebna będzie zachęta w postaci odpowiednio dobranego komunikatu.
POLECAMY
Z pomocą przychodzą znaczniki title i meta description, czyli tytuł strony i jej opis (rys. 1). Wyświetlają się one na liście wyników wyszukiwań i stanowią informację o tym, co znajduje się na danej podstronie. Tak, podstronie, ponieważ docelowo najlepiej jest zredagować indywidualne metatagi nie tylko dla strony głównej, globalnie dla kategorii i karty produktu, ale m.in. także dla nowości, promocji oraz w miarę możliwości dla każdego produktu z osobna.
Dlaczego to takie ważne? Spersonalizowana treść w tym miejscu dostarcza użytkownikowi informacji, co znajduje się pod linkiem, a skoro jest odpowiedzią na jego zapytanie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że to oferta dla niego. Należy jednak jasno to określić oraz zachęcić do kliknięcia. Odpowiednie dopasowanie słów kluczowych spowoduje, że Google pogrubi frazy, których szuka potencjalny klient. Dlatego przy redagowaniu treści do metatagów trzeba zastanowić się, jak będą szukać klienci, jakich słów użyją.
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!