Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak motywować nagradzając

Artykuł | 16 listopada 2016 |
211
 Pracodawcy wykorzystują coraz więcej okazji do motywowania pracowników i mają do dyspozycji coraz więcej narzędzi wspierających ich w tym procesie. Jak pokazuje przygotowany przez firmę Grafton Recruitment oraz Sodexo Benefits Rewards Services  raport  „Rynek świadczeń 2016 oczami pracowników”, co piąta firma, tworząc pakiet motywacyjny, stara się powiązać go z celami biznesowymi i nagradza pracowników za osiągnięcia zawodowe, a co druga wręcza nagrody z okazji różnych świąt i jubileuszy.

 Pracodawcy wykorzystują coraz więcej okazji do motywowania pracowników i mają do dyspozycji coraz więcej narzędzi wspierających ich w tym procesie. Jak pokazuje przygotowany przez firmę Grafton Recruitment oraz Sodexo Benefits Rewards Services  raport  Rynek świadczeń 2016 oczami pracowników”, co piąta firma, tworząc pakiet motywacyjny, stara się powiązać go z celami biznesowymi i nagradza pracowników za osiągnięcia zawodowe, a co druga wręcza nagrody z okazji różnych świąt i jubileuszy.

POLECAMY

                                                  

Oceny pracownicze czy rankingi pracowników, mimo że w wielu firmach przeprowadzane okresowo, coraz częściej nie zachęcają, a wręcz osłabiają zaangażowanie, zwłaszcza ludzi z pokolenia Y, którzy oczekują bieżącego wyznaczania celów i regularnych informacji zwrotnych. Dlatego firmy stale poszukują nowych sposobów podnoszących poziom zaangażowania pracowników. Jednym z nich są nagrody za określony wysiłek włożony w konkretne działania i za osiągnięcie określonego celu. Jeśli
w danym roku najważniejsza jest sprzedaż, to premiowane jest ukierunkowane na jej wzrost. Jeżeli priorytetem jest jakość i efektywność, to system motywacyjny  wyróżnia działanie, które je podnoszą.

Nagradzanie ma również zachęcić pracowników do określonych postaw np. dbałości
o bezpieczeństwo pracy, zgłaszania innowacyjnych i usprawniających procesy pomysłów, polecania firmy znajomym, ograniczania absencji czy rzucania palenia. Z badania Rynek świadczeń 2016 oczami pracowników” wynika, że tego typu gratyfikację stosuje 22,8 % pracodawców.

 

- Budując pakiet motywacyjny warto powiązać świadczenia z konkretnymi parametrami i celami do osiągnięcia jak np. procent wykonania planu sprzedaży, liczba zdobytych nowych klientów, dbałość
o poziom usług czy jakość produktów. Można go także powiązać z działaniami, które pomogą wyeliminować problemy z którymi boryka się firma np. nadmierna absencja chorobowa, problemy ze znalezieniem kandydatów do pracy czy brak dbałości o bezpieczeństwo pracy. Taki model zarządzania i motywowania preferowany jest zwłaszcza przez milenialsów, którzy lubią widzieć przed sobą nie tylko cele jakie mają do wykonania, ale perspektywę częstej, regularnej oceny i gratyfikacji - powiedziała Magdalena Słomczewska – Klimiuk, Kierownik Kategorii Motywacja Pracowników, Sodexo Benefits and Rewards Services.

 

Wsparciem pracodawców przy nagradzaniu za określone efekty czy postawy są spersonalizowane programy takie jak Sodexo Effect czy Sodexo Select, które sprawiają, że wyznaczanie celów i sprawne zarządzanie wynikami pracowników jest prostsze niż kiedykolwiek przedtem. Pracownik ma stały dostęp do swojego  konta, na którym zbiera punkty za określone wyniki czy działania, które może wymienić  na nagrodę ze specjalnie przygotowanego katalogu. Do takiego programu motywacyjnego warto również włączyć nowoczesne i atrakcyjne elementy jak np. gry czy quizy, które dodatkowo podnoszą zaangażowanie zwłaszcza ludzi młodych.

 

Jest okazja, jest nagroda

Dużo więcej, bo ponad połowa badanych pracodawców, stosuje nagrody z okazji świąt kalendarzowych oraz branżowych i jubileuszy firmowych. Najczęściej pracownicy otrzymują świadczenia pozapłacowe w związku ze świętami, a najważniejszą okazją do dodatkowej motywacji...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy