Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak marka może osiągnąć sukces na YouTube? 5 Sposobów na majsterkowanie z Castoramą

Artykuł | 31 marca 2016 |
190
Castoramie, dzięki nawiązaniu współpracy z twórcami 5 Sposobów na..., udało się spowodować najszybszy rozwój kanału marki w segmencie Do It Yourself na YouTube. W ciągu niecałego roku opublikowano 187 filmów o majsterkowaniu, a liczba subskrypcji kanału przekroczyła 150 tysięcy. Poprowadzenie komunikacji w serwisie pozwoliło na dotarcie do blisko 9 milionów potencjalnych klientów.

Castoramie, dzięki nawiązaniu współpracy z twórcami 5 Sposobów na..., udało się spowodować najszybszy rozwój kanału marki w segmencie Do It Yourself na YouTube. W ciągu niecałego roku opublikowano 187 filmów o majsterkowaniu, a liczba subskrypcji kanału przekroczyła 150 tysięcy. Poprowadzenie komunikacji w serwisie pozwoliło na dotarcie do blisko 9 milionów potencjalnych klientów.

POLECAMY

 

Castorama, market z materiałami budowlanymi poszukiwał najlepszego sposobu na dotarcie do swoich klientów i pokazanie im użytecznego zastosowania oferowanych produktów. Firma nawiązała współpracę z twórcami kanału o majsterkowaniu na YouTube - 5 Sposobów na.... Jego twórcy Klamer, Arczi, Abi, Primosz oraz Sztaba 8 lat temu stworzyli pierwszy w Polsce kanał o tematyce DYI, który ma dzisiaj ponad 1,5 miliona subskrypcji oraz ponad 242 miliony wyświetleń. Firma nie narzucała YouTuberom żadnych scenariuszy i postawiła na kreatywność samych autorów, dzięki czemu widzowie spotkali się z autentycznymi postaciami i chętnie zapoznawali się z poradami zamieszczanymi w filmach. O sukcesie tak poprowadzonej komunikacji świadczą liczby: pierwsze 10 miesięcy działania kanału wygenerowało 84 miliony minut obejrzeń, co łącznie daje 92 lata i 65 dni spędzonych na interakcji z kanałem oraz prezentowaną marką.

W Castorama Polska koncentrujemy się na prowadzeniu dialogu z klientami, w czym doskonale sprawdzają się media społecznościowe. Chcemy nie tylko dzielić się pasją do majsterkowania, ale także angażować osoby używające oferowane przez nas produkty. W komunikacji postanowiliśmy wykorzystać YouTube, więc wybór popularnego kanału 5 Sposobów na... był oczywisty. Słuszność naszej decyzji potwierdzili sami użytkownicy serwisu, generując blisko 170 razy więcej odsłon dziennie niż miało to miejsce zanim nawiązaliśmy współpracę z twórcami - mówi Maksymilian Litwinow, dyrektor ds. marketingu w Castorama Polska.

Castorama, korzystając także z doświadczenia twórców, na bieżąco monitorowała statystyki kanału za pomocą szeregu narzędzi, które YouTube oferuje partnerom. Jednym z nich jest YouTube Analytics, umożliwiający generowanie raportów...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy