W poniższym artykule postaram się pokazać, na co zwracać szczególną uwagę podczas planowania kampanii reklamowych, tak aby generowały zasięg i widoczność naszych kreacji.
POLECAMY
Zasięg – czyli do ilu osób dotarliśmy
Zasięg kampanii możemy definiować jako liczbę unikalnych użytkowników (unique users). Jednak taki sposób analizy zasięgu kampanii nie pozwala stwierdzić, ile osób w rzeczywistości miało kontakt z przekazem reklamowym.
Unikalny użytkownik (unique user) to użytkownik identyfikowany na podstawie adresu IP komputera lub za pomocą plików cookies zapisanych w jego przeglądarce. |
Wpływ na to ma wiele czynników, m.in. coraz częstsze zjawisko blokowania plików cookies, korzystanie z wielu przeglądarek i urządzeń oraz duplikacja użytkowników między poszczególnymi placementami kampanii (tzw. współoglądalność).
Coraz częściej zatem zasięg wyraża się w liczbie realnych użytkowników (real users), którzy odpowiadają fizycznym osobom, znajdującym się nie tylko przed ekranami laptopów i telefonów, ale również przed odbiornikami TV czy radiowymi.
Realni użytkownicy (real users) to estymowana liczba osób, którzy wykonali w badanym okresie przynajmniej jedną odsłonę. |
Niezwykle ważna jest również analiza demografii użytkowników, do których dotarliśmy z komunikatem. Zależy nam przecież, aby nas...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!