Jak lokować formaty display i wideo, by generować zasięgi i widoczność?

Display

Niezależnie od tego, czy celem naszej kampanii jest sprzedaż czy budowanie świadomości marki, aby była ona skuteczna, musi spełniać pewne warunki – dotrzeć do jak największej liczby osób z grupy celowej oraz (co najważniejsze) być widoczna dla użytkownika.

W poniższym artykule postaram się pokazać, na co zwracać szczególną uwagę podczas planowania kampanii reklamowych, tak aby generowały zasięg i widoczność naszych kreacji.

POLECAMY

Zasięg – czyli do ilu osób dotarliśmy 

Zasięg kampanii możemy definiować jako liczbę unikalnych użytkowników (unique users). Jednak taki sposób analizy zasięgu kampanii nie pozwala stwierdzić, ile osób w rzeczywistości miało kontakt z przekazem reklamowym. 
 

Unikalny użytkownik (unique user) to użytkownik identyfikowany na podstawie adresu IP komputera lub za pomocą plików cookies zapisanych w jego przeglądarce.


Wpływ na to ma wiele czynników, m.in. coraz częstsze zjawisko blokowania plików cookies, korzystanie z wielu przeglądarek i urządzeń oraz duplikacja użytkowników między poszczególnymi placementami kampanii (tzw. współoglądalność).
Coraz częściej zatem zasięg wyraża się w liczbie realnych użytkowników (real users), którzy odpowiadają fizycznym osobom, znajdującym się nie tylko przed ekranami laptopów i telefonów, ale również przed odbiornikami TV czy radiowymi. 
 

Realni użytkownicy (real users) to estymowana liczba osób, którzy wykonali w badanym okresie przynajmniej jedną odsłonę. 


Niezwykle ważna jest również analiza demografii użytkowników, do których dotarliśmy z komunikatem. Zależy nam przecież, aby nasz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy