Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak Limango Polska wykorzystuje analitykę internetową do zwiększania rentowności swojego biznesu? [case study]

Artykuł | 23 kwietnia 2015 |
197
W dobie Big Data, kiedy możemy zmierzyć każdy ruch użytkownika w serwisie i raportować wszystkie jego aktywności, prawdziwym wyzwaniem staje się tworzenie analiz, będących podstawą podejmowania trafnych decyzji biznesowych i skutecznych działań w oparciu o dane.

W dobie Big Data, kiedy możemy zmierzyć każdy ruch użytkownika w serwisie i raportować wszystkie jego aktywności, prawdziwym wyzwaniem staje się tworzenie analiz, będących podstawą podejmowania trafnych decyzji biznesowych i skutecznych działań w oparciu o dane.

POLECAMY

 Limango Polska podejmuje to wyzwanie, systematycznie rozwijając analitykę internetową w swojej organizacji w oparciu o poprawne dane, odpowiednie kompetencje i efektywne procesy.

– Pierwszym krokiem w realizacji długofalowej strategii rozwoju kompetencji analityki biznesowej był projekt budowy analityki internetowej w organizacji. Postanowiliśmy, że chcemy osiągnąć stan, w którym zamiast mówić, że „sprzedaliśmy wczoraj 200 par butów dziecięcych”, będziemy mogli powiedzieć, że „sprzedamy pojutrze do południa 200 par butów dziecięcych w Warszawie”. Przez ostatnie dwa lata dokonaliśmy ogromnego postępu w zakresie analityki, lecz zdajemy sobie sprawę, że przed nami jeszcze dużo pracy – mówi Martin Solarski, CEO Limango Polska 

Jak sprawić, żeby analityka internetowa nadążyła za szybko rosnącym, nieustannie zmieniającym się biznesem e-commerce i przynosiła wymierne zyski?

To pytanie jakiś czas temu zadał sobie zespół limango.pl. Odpowiedzią jest wdrożenie procesów i narzędzi analityki internetowej, które odpowiadają na konkretne potrzeby biznesu.

Roczny projekt zaowocował rozwijaniem organizacji w trzech strategicznych obszarach analityki internetowej: wykorzystania narzędzi, takich jak Google Analytics i Google Tag Manager, stworzeniu i usprawnieniu procesów analityki internetowej – między innymi procesu ciągłej analizy danych oraz budowie kompetencji w Dziale Analityki.

Jednym z najważniejszych procesów w organizacji jest proces analizy danych. Pierwszym etapem jest gromadzenie rzetelnych i użytecznych danych. Na ich podstawie stawiamy hipotezy. Dzięki jasno sprecyzowanym hipotezom wypracowujemy rekomendacje – definiujemy zmiany, które należy wprowadzić, aby usprawnić...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy