Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak kibicujemy siatkarzom w social mediach? [infografika]

Artykuł | 12 września 2014 |
212
Na czas FIVB Mistrzostw Świata w siatkówce mężczyzn 2014 agencja Isobar Poland uruchomiła platformę informacyjną, która w czasie rzeczywistym zbiera, przetwarza i analizuje wpisy dotyczące siatkówki w mediach społecznościowych w Polsce. W przededniu meczu Polska – Iran przedstawiamy analizę zainteresowania Mistrzostwami Świata w Polsce i zaangażowania kibiców w social mediach, od momentu rozpoczęcia rozgrywek.

Na czas FIVB Mistrzostw Świata w siatkówce mężczyzn 2014 agencja Isobar Poland uruchomiła platformę informacyjną, która w czasie rzeczywistym zbiera, przetwarza i analizuje wpisy dotyczące siatkówki w mediach społecznościowych w Polsce. W przededniu meczu Polska – Iran przedstawiamy analizę zainteresowania Mistrzostwami Świata w Polsce i zaangażowania kibiców w social mediach, od momentu rozpoczęcia rozgrywek.

POLECAMY

Od początku mistrzostw kibice opublikowali łącznie: 116866 postów dotyczących turnieju, z czego aż 35 proc. bezpośrednio dotyczyło reprezentacji Polski. Najpopularniejszym meczem mistrzostw było spotkanie Kamerun - Polska, które zgromadziło 13001 wpisów. Stanowi to 14 proc. wszystkich wpisów w social media na temat siatkarskich Mistrzostw Świata. Miastem, które najczęściej i najchętniej kibicuje polskiej reprezentacji, jest Kraków. Aż 36% wszystkich wpisów odnoszących się do siatkówki, pochodziło ze stolicy Małopolski.

Świetna forma Michała Winiarskiego na boisku nie umknęła kibicom w social media. Jak się okazuje przyjmujący reprezentacji Polski jest najpopularniejszym polskim siatkarzem – pojawia się w 29 proc. wpisów dotyczących siatkarzy turnieju. Co ciekawe najbardziej angażującym graczem Polskiej reprezentacji w social mediach jest Krzysztof Ignaczak. Posty na temat libero biało-czerwonych cieszyły się największą popularnością i miały największy zasięg (28 proc.) spośród wszystkich dotyczących polskiej reprezentacji. Powodem popularności „Igły” wśród kibiców, może być informacja o zakończeniu jego kariery reprezentacyjnej po mistrzostwach świata.  

Specyfika meczy siatkówki – szybkie zdobywanie punktów, krótkie zagrywki etc. – ma wpływ na to gdzie najchętniej komentują kibice. Na Twitterze pojawiło się, aż 74,5 proc. (86762 wpisów) wszystkich wpisów odnoszących się do mistrzostw. Na drugim miejscu pod względem ilości postów znalazł się Instagram, który zgromadził 14,5 proc. wszystkich wpisów (17025). Ku zask...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy