Według danych IAB (raport AdEx) w pierwszym półroczu 2021 r. wartość wydatków reklamowych w mediach społecznościowych wzrosła o 21%. Z pewnością przyczyniła się do tego nie tylko pandemia i przeniesienie biznesów do świata online, ale także nieustannie malejące zasięgi organiczne. Z kolei przychody samego Facebooka z reklam w Q1 2021 wzrosły aż o 46%.
Skoro na reklamę na Facebooku i Instagramie wydajemy coraz więcej, dobrze jest wiedzieć, jak te pieniądze mądrze wydawać oraz kiedy ponoszone koszta mogą być za wysokie.
POLECAMY
W pierwszym kwartale 2021 r. (dane adexchanger):
- Przychody Facebooka z reklam wzrosły o 46% (rok do roku).
- Odnotowano przyrost na poziomie 15%, jeśli chodzi o aktywne korzystanie choć z jednej aplikacji Facebooka.
- Średni koszt jednej reklamy wzrósł o 30%.
Cel: zasięg, aktywność, a może konwersje?
Facebook oferuje reklamodawcom 11 celów reklamowych, podzielonych na trzy kategorie: kampanie skierowane na budowanie świadomości, zachęcające do działania oraz konwersyjne.
Które z nich są dla reklamodawców najbardziej istotne?
Z analizy przeprowadzonej przez Sotrendera wynika, że trzy cele reklamowe, na które w 2021 r.
przeznaczane były największe budżety, to:
- kampanie z celem konwersja (27% wydanych budżetów),
- kampanie z celem z...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!