Dołącz do czytelników
Brak wyników

IRCenter: jak telewizja dzieli internautów

Artykuł | 28 stycznia 2015 |
65
Internauci coraz częściej decydują się na obejrzenie filmiku na Youtube i przeglądanie newsfeeda na Facebooku niż na obejrzenie czegoś na Polsacie i TVN.

Internauci coraz częściej decydują się na obejrzenie filmiku na Youtube i przeglądanie newsfeeda na Facebooku niż na obejrzenie czegoś na Polsacie i TVN.

Jak wynika z najnowszego badania syndykatowego dot. konsumpcji mediów zrealizowanego przez IRCenter, wśród aktywnych internautów najczęściej używanymi mediami są Youtube (92%) i Facebook (85%), a dopiero w dalszej kolejności dwie największe komercyjne stacje (obie po 66%). Badanie wykazało także, że postawa wobec korzystania z telewizora ma wpływ na sposób korzystania z internetu.

Źródło: IRCenter. Badanie współkonsumpcji mediów wśród internautów, październik – listopad 2014, reprezentatywna próba n=801 aktywnych internautów.

Mimo iż dla coraz większej liczby osób internet staje się podstawowym medium, telewizja i content video wciąż mają silną pozycję. Dla aktywnych internautów najważniejszymi dodatkowymi mediami są płatna telewizja kablowa i satelitarna (76%) oraz telewizja publiczna (72%). Poprzez internet osoby te korzystają z darmowego VoD (92%), radia internetowego (66%) i płatnego VoD (15%).

Poznaj telewizyjne zwyczaje internautów

„Pozyskane dane posłużyły nam do stworzenia sieci współkorzystania z mediów. Dzięki temu mogliśmy wyodrębnić kilka charakterystycznych grup odbiorców, które różnią się w zakresie współkonsumpcji mediów. To cenne dane z punktu widzenia potencjalnych reklamodawców” – mówi dr Albert Hupa, prezes IRCenter, socjolog i badacz sieci społecznych.

Internauci, którzy świadomie rezygnują z tradycyjnej telewizji, mimo wszystko oglądają content video na serwisach VoD (głównie na Youtube, Ipla.tv i na Zalukaj.tv). Grupa ta bardzo chętnie korzysta z internetu mobilnego i  Facebooka. To nieco częściej kobiety, głównie po 25 roku życia, z których wiele posiada dzieci.

Całkowitym przeciwieństwem osób nie oglądających tradycyjnej telewizji są Ci, którzy oglądają content video korzystając ze wszystkich możliwych przekaźników (telewizora, komputera i urządzeń mobilnych), chętnie również płacący za te możliwości. Są to osoby, które często oglądają wszystkie 4 największe publiczne kanały telewizyjne, jak i korzystają z Cyfrowego Polsatu i Ipli (oczywiście oprócz Youtube’a). Nie str...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy