Internauci coraz częściej decydują się na obejrzenie filmiku na Youtube i przeglądanie newsfeeda na Facebooku niż na obejrzenie czegoś na Polsacie i TVN.
POLECAMY
Jak wynika z najnowszego badania syndykatowego dot. konsumpcji mediów zrealizowanego przez IRCenter, wśród aktywnych internautów najczęściej używanymi mediami są Youtube (92%) i Facebook (85%), a dopiero w dalszej kolejności dwie największe komercyjne stacje (obie po 66%). Badanie wykazało także, że postawa wobec korzystania z telewizora ma wpływ na sposób korzystania z internetu.
Źródło: IRCenter. Badanie współkonsumpcji mediów wśród internautów, październik – listopad 2014, reprezentatywna próba n=801 aktywnych internautów.
Mimo iż dla coraz większej liczby osób internet staje się podstawowym medium, telewizja i content video wciąż mają silną pozycję. Dla aktywnych internautów najważniejszymi dodatkowymi mediami są płatna telewizja kablowa i satelitarna (76%) oraz telewizja publiczna (72%). Poprzez internet osoby te korzystają z darmowego VoD (92%), radia internetowego (66%) i płatnego VoD (15%).
Poznaj telewizyjne zwyczaje internautów
„Pozyskane dane posłużyły nam do stworzenia sieci współkorzystania z mediów. Dzięki temu mogliśmy wyodrębnić kilka charakterystycznych grup odbiorców, które różnią się w zakresie współkonsumpcji mediów. To cenne dane z punktu widzenia potencjalnych reklamodawców” – mówi dr Albert Hupa, prezes IRCenter, socjolog i badacz sieci społecznych.
Internauci, którzy świadomie rezygnują z tradycyjnej telewizji, mimo wszystko oglądają content video na serwisach VoD (głównie na Youtube, Ipla.tv i na Zalukaj.tv). Grupa ta bardzo chętnie korzysta z internetu mobilnego i Facebooka. To nieco częściej kobiety, głównie po 25 roku życia, z których wiele posiada dzieci.
Całkowitym przeciwieństwem osób nie oglądających tradycyjnej telewizji są Ci, którzy oglądają content video korzystając ze wszystkich możliwych przekaźników (telewizora, komputera i urządzeń mobilnych), chętnie również płacący za te możliwości. Są to osoby, które często oglądają wszystkie 4 największe publiczne kanały telewizyjne, jak i korzystają z Cyfrowego Polsatu i Ipli (oczywiście oprócz Youtube’a). Nie stronią również od contentu TVP udostępnianego na serwisach VoD tego nadawcy.
Z punktu widzenia digital marketingu najbardziej atrakcyjną grupą są jednak użytkownicy płatnego VoD w internecie (najczęściej w wieku 25-34 lata). To właśnie te osoby najszerzej korzystają z różnych mediów społecznościowych, łączą się z internetem za pomocą największej liczby urządzeń i wykorzystują najwięcej możliwości internetu mobilnego.
Na przeciwnym biegunie znajdują się najmniej atrakcyjni dla komer...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!