Dołącz do czytelników
Brak wyników

Inwestycje w lojalność według FMCG

Artykuł | 28 października 2014 |
74
Prawie 40% przedsiębiorstw z sektora FMCG prowadzi programy lojalnościowe dla kontrahentów, z roku na rok wydając na ten cel coraz większe kwoty. Firmy dostrzegają bowiem korzyści płynące ze stosowania tego narzędzia wsparcia sprzedaży, w które inwestycja jest warta wydania każdej złotówki - bo lojalność kontrahentów w biznesie jest bezcenna.

Prawie 40% przedsiębiorstw z sektora FMCG prowadzi programy lojalnościowe dla kontrahentów, z roku na rok wydając na ten cel coraz większe kwoty. Firmy dostrzegają bowiem korzyści płynące ze stosowania tego narzędzia wsparcia sprzedaży, w które inwestycja jest warta wydania każdej złotówki - bo lojalność kontrahentów w biznesie jest bezcenna.

Trudno byłoby dziś znaleźć firmę w sektorze FMCG, której nie zależy na lojalności konsumentów. Jednak myślenie marketerów czy trade marketerów coraz częściej wykracza poza finalnego klienta i obejmuje również partnerów biznesowych. Ich lojalności jest bowiem równie ważna - to właśnie od kontrahentów w dużym stopniu zależy poziom sprzedaży, sprawna dystrybucja i rotacja produktów na półce. W związku z tym podmioty z branży dóbr szybkozbywalnych proponują partnerom biznesowym programy lojalnościowe B2B, a na ich organizację przeznaczają coraz większe budżety.

Istotne nagradzanie

Według badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, w 2013 roku programy lojalnościowe B2B stosowało 38% firm z sektora FMCG. Średnio przeznaczały na ich organizację 480 tysięcy złotych, co stanowi kilkuprocentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku.

Wydatki te uwzględniają również nagrody, które są jednym z najważniejszych czynników decydujących o udziale danej osoby w programie lojalnościowym. Dlatego tak ważny jest odpowiednio zbudowany i szeroki katalog możliwych do wyboru gratyfikacji oraz jego efektywna komunikacja. Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, firmy z sektora FMCG w 2013 roku najchętniej stosowały nagrody rzeczowe, upusty i rabaty, kupony premiowe i karty przedpłacone, które w katalogach goszczą coraz dłużej. Z kart pre-paid co najmniej od dwóch lat ko...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy