Dołącz do czytelników
Brak wyników

Internet numerem jeden w Europie w 2016 r.!

Artykuł | 8 grudnia 2015 |
195
Według prognoz IAB Europe, rok 2016 będzie pierwszym w historii, w którym internet – dzięki wysokiej dynamice wzrostu – osiągnie pozycję lidera w segmencie wydatków reklamowych w Europie. W Polsce wydatki na reklamę online również rosną w dużym tempie – w pierwszym półroczu 2015 roku osiągnęły indeks wzrostu na poziomie blisko 16%.

Według prognoz IAB Europe, rok 2016 będzie pierwszym w historii, w którym internet – dzięki wysokiej dynamice wzrostu – osiągnie pozycję lidera w segmencie wydatków reklamowych w Europie. W Polsce wydatki na reklamę online również rosną w dużym tempie – w pierwszym półroczu 2015 roku osiągnęły indeks wzrostu na poziomie blisko 16%.

POLECAMY

Tak obiecujące wnioski dotyczące reklamy internetowej płyną z najświeższych prognoz IAB Europe, zawartych w publikacji „Paving the way: how online advertising enables the digital economy of the future”. Wynika z niej również, iż reklama online jest główną siłą napędową europejskiej gospodarki cyfrowej, odgrywa ogromną rolę w rozwoju biznesu i otwiera drogę do szerszych innowacji w sektorze cyfrowym.

„Na naszych oczach dokonuje się historyczna, długo wyczekiwana zmiana – internet staje się w Europie liderem w segmencie wydatków reklamowych! Internet dowiódł, że jest równorzędnym z telewizją kanałem komunikacji, dzięki któremu można budować markę i skutecznie sprzedawać. W każdej kampanii powinien on być jednym z kluczowych wykorzystywanych kanałów, a nie tylko dodatkiem do kampanii w innych mediach. W Polsce również reklama cyfrowa utrzymuje się na fali wzrostowej, a marketerzy coraz chętniej inwestują w ten kanał. Po pierwszym półroczu br. wartość komunikacji cyfrowej wyniosła 1,45 mld złotych, co oznacza dodatkowe 196 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu w roku wcześniejszym.”, wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

W ciągu ostatnich 15 lat reklama online przeistoczyła się z medium marginalnego (0,5% udziału w torcie reklamowym w 1999 roku) w drugie największe medium reklamowe w Europie, odpowiedzialne za 30,4% wydatków reklamowych w 2014 roku. Biorąc pod uwagę wydatki mediowe na poziomie 30,7 miliarda euro, w 2014 roku reklama online zajmowała jeszcze drugie miejsce w rankingu wydatków reklamowych tuż za telewizją (33,5 miliarda euro). Jednak – według pr...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy