Instagram zapowiada nową funkcję

Aktualności Otwarty dostęp

Instagram nie poprzestaje na wprowadzaniu zmian na swojej platformie – platforma wychodzi naprzeciw influencer marketingowi, prezentując nową funkcję „Creator Portfolio”. Na czym polegać ma Portfolio i dlaczego będzie istotne dla wielu firm i twórców?

 „Creator Portfolio” to odpowiedź Meta na rozwijający się rynek Influencer Marketingu oraz wzrost konkurencyjności ze strony TikToka. Firma przy pomocy nowych narzędzi będzie miała możliwość nawiązać w sprawny sposób współpracę z influencerem. „Creator Portfolio” będzie swoistym CV twórcy, dzięki któremu firma zdobędzie najważniejsze informacje co do współpracy – bez uprzedniego kontaktowania się z influencerem. Statystyki i prezentacja poprzednich współprac pozwolą lepiej określić skuteczność planowanej kampanii.

POLECAMY

Opcja będzie przydatna zarówno dla małych firm, które nie są obeznane na rynku Influencer Marketingu i potrzebują dokładnych i przejrzystych informacji co do targetu czy kontentu, jak i dla agencji marketingowych, pozwalając im znacznie usprawnić proces nawiązywania współprac.

Jak widać na przykładzie zaprezentowanym przez Instagram, aplikacja umożliwi influencerowi stworzenie portfolia, gdzie będzie mógł opisać m.in. swoją działalność, poprzednie współprace, a także przedstawić statystyki swoich reklam. Oprócz portfolio Instagram wprowadza również nowe funkcje ułatwiające komunikację pomiędzy firmą a twórcą. Marki będą mogły m.in. wysyłać wiadomość do wielu osób jednocześnie.

Przypisy