Dołącz do czytelników
Brak wyników

Inspirujące prezentacje podczas EastMedia 2016

Artykuł | 19 kwietnia 2016 |
177
W dniach 15-16 kwietnia odbyła się druga edycja największej w Polsce Północno-Wschodniej konferencji poświęconej nowoczesnemu marketingowi - EastMedia. Podczas wydarzenia, w którym uczestniczyło blisko 200 osób, można było poznać odpowiedzi m.in. na pytania jak prowadzić nowoczesny i skuteczny marketing i za pomocą jakich narzędzi, jak pozycjonować i budować markę po to by wyprzedzić konkurencję.

W dniach 15-16 kwietnia odbyła się druga edycja największej w Polsce Północno-Wschodniej konferencji poświęconej nowoczesnemu marketingowi - EastMedia. Podczas wydarzenia, w którym uczestniczyło blisko 200 osób, można było poznać odpowiedzi m.in. na pytania jak prowadzić nowoczesny i skuteczny marketing i za pomocą jakich narzędzi, jak pozycjonować i budować markę po to by wyprzedzić konkurencję.

POLECAMY

- Wydarzenia takie jak EastMedia pomagają ludziom poznać praktykę stosowaną w branży. Można osobiście zapytać się o to jak ktoś coś zrobił - stwierdziła Anita Kijanka, jedna z prelegentek. - Nic tak nie intryguje człowieka jak inny człowiek - tak rodzą się pomysły na nowe kampanie i współpraca.

W ciągu dwóch dni uczestnicy usłyszeli 11 prezentacji doświadczonych praktyków, którzy dostarczyli interesujących faktów, inspirowali do działań marketingowych i zdradzili wiele wskazówek jak robić to dobrze.

- Przyszłam posłuchać o doświadczeniach osób z branży, ich dobrych rad, z których mogłabym skorzystać - powiedziała Ewa Celmerowska, jedna z uczestniczek EastMedia. - Interesuje mnie głównie wystąpienie Anny Walaszek z eEngine, gdyż sama pracuje w firmie programistycznej.

Po oficjalnym otwarciu konferencji przez Annę Daszutę-Zalewską, Dyrektor Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego jako pierwszy wystąpił Michał Romanowski z Programa.pl. Mówił on o błędach klientów, które mogą nas dużo kosztować. Następnie Robert Marczak z Landingi.com opowiadał o tym czym są landing pages. Uświadamiał, że dzięki prostej, pojedynczej stronie jaką jest landing, zawierającej jedną akcję do wykonania, np. zapisanie do newslettera,  możemy generować ruch i zdobywać konwersję. Dodatkowo do edycji landing pages nie musimy znać języka HTML. Wyjaśnił, że aby stworzyć idealny landing page powinniśmy wykorzystać spójny przekaz marketingowy, chwytliwy nagłówek,  przycisk call to action oraz odpowiednie treści.

Po przerwie mieliśmy przyjemność słuchać Ani Walaszek z eEngine Software House, która poruszyła ważny problem konkurowania firm IT o pracowników. Ania pozwoliła nam również wejść wewnątrz swojej firmy i pokazała jak wygląda rekrutacja w eEngine. To nie wszystko! Walaszek uczestnikom eventu zdradziła jak przygotować nowo zatrudnionych programistów do objęcia nowego stanowiska pracy. Maciek Ossowski z GetResponse, przekonywał o tym, że warto pozyskiwać bazę mailingową przy użyciu kodów rabatowych. Dzięki nim zwiększa się wskaźnik otwarć i kliknięć, co skutkuje wzrostem sprzedaży. Ostatnia piątkowa prezentacja rozpoczęła się od małego networkingu - Anita Kijanka z Come Creations Group zmobilizowała uczestników do krótkiej zabawy zapoznawczej, po czym w ożywionej atmosferze mówiła o tym czym różni się promocja warzywniaka od promocji usług IT, o mechanizmach i najczęściej popełnianych błędach. Podkreślała jak ważne jest to by pokazać jak dany produkt/usługa może usprawnić nasze życie. Trzeba opowiadać o korzyściach, bo to przekłada się na sprzedaż, rozpoznawalność marki i zaangażowanie klientów.

Drugi dzień konferencji rozpoczął się energetycznym wystąpieniem Kamili Kiersznowskiej z DrTusz, która mówiła o Real Time Marketingu, czyli o reakcjach na ciekawe wydarzenia. Zdradziła jak robić to dobrze, pokazała kila case study ale stwierdziła też, że nie jest to działanie dla każdego. Następnie o koncepcji marketingu w procesie startup opowiadał Krzysztof Grucela z SAIA. Podkreślił, że budowanie sukcesu firmy to budowanie zespołu ludzi, pozyskanie właściwych zasobów, ale bardzo ważne jest to aby się wyróżnić. Nie da się działać bez marketingu, trzeba stworzyć historię odpowiadając na pytania co sprzedajemy, po co to robimy i czy wiemy do kogo chcemy trafić. Z kolei Dominik Wartecki...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy