Dołącz do czytelników
Brak wyników

IM MNIEJ KUPUJEMY, TYM JESTEŚMY SZCZĘŚLIWSI

Artykuł | 10 marca 2017 |
199
Według Raportu Prosumer autorstwa Havas, mniej się zadłużamy, przekonujemy się do minimalizmu i przestajemy wierzyć w American Dream

Według Raportu Prosumer autorstwa Havas, mniej się zadłużamy, przekonujemy się do minimalizmu i przestajemy wierzyć w American Dream

POLECAMY

Zaledwie cztery osoby na dziesięć uważają, że pieniądze nadają ich życiu sens, a połowa respondentów jest zdania, że byliby szczęśliwsi, gdyby konsumowali mniej — takie są wyniki nowego badania „Pieniądze, Pieniądze, Pieniądze: Postawy wobec Kredytów, Konsumpcji i Kryptowalut” przeprowadzonego przez Havas. W czasach, gdy światowa gospodarka zwalnia, a wielu z nas ma mniej zasobów finansowych, zmiana postaw wobec pieniędzy, konsumpcji i długów wskazuje, że kapitalizm szybko może zbankrutować.

Główne wyniki badania:

Pieniądze to nie wszystko, chociaż są ważne: 71% badanych twierdzi, że ich życie byłoby lepsze, gdyby byli bogatsi. Z drugiej strony 81% jest zdania, że ludzie, którzy mają obsesję na punkcie pieniędzy, nie dostrzegają prawdziwego sensu życia. 73% respondentów podziwia tych, którzy mimo swojego bogactwa żyją skromnie.

 Ostrożnie podchodzimy do długów: Prawie siedmiu na dziesięciu respondentów twierdzi, że gdyby byli mniej zadłużeni, ich życie byłoby lepsze. Główny powód, dla którego staramy się o kredyt, to kupno domu (50%), opłacenie edukacji dzieci (40%), inwestycja w swoją firmę (31%) i kupno samochodu (27%).

 Zadajemy sobie pytania o to, co daje nam kapitalizm: Tylko 49% badanych uważa, że im ciężej się pracuje, tym więcej się zarabia — czyli wierzy w przekonanie, na którym opiera się kapitalizm. 50% respondentów czuje się sfrustrowanych tym, że tak długie godziny pracy wystarczają im tylko na utrzymanie.

Banki muszą się zmienić: Konsumenci na całym świecie oczekują, że banki zaczną używać nowych technologii i będą proponować klientom bardziej spersonalizowane usługi.  59% badanych chciałoby mądrzej oszczędzać, 49% — żeby całymi ich finansami zajmowała się jedna organizacja, a wśród najnowocześniejszych konsumentów w próbie (Prosumentów), 55% chciałoby płacić za wszystko smartfonami albo używać do płatności technologii biometrycznych.

Relacja ludzi z pieniędzmi jest tak ważna, że jej zbadanie zapewnia wgląd w dużo więcej istotnych i pilnych kwestii niż same tylko finanse. Pieniądze kształtują to, jak na co dzień żyją ludzie, wpływają na ich marzenia, zapatrywania na przyszłość, relacje międzyludzkie i spojrzenie na świat. Badanie Havas jasno wskazuje, że ludzie nie wierzą już w to, co obiecuje kapitalizm, i martwią się o przyszłość swoich dzieci. W ciągu ostatniego roku byliśmy świadkami fermentu kulturalnego, gospodarczego i politycznego — dostaliśmy namacalne dowody na to, że ludzie w najróżniejszych krajach świata chcą się buntować, zmieniać świat i wytyczać nowy kierunek. Jaki będzie ten nowy kurs, jak powinny działać firmy w naszych burzliwych czasac...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy