Dołącz do czytelników
Brak wyników

II Kongres Dyrektorów E-commerce - przyszłość branży, branża przyszłości [relacja]

Artykuł | 1 kwietnia 2015 |
66
Za nami II odsłona najbardziej oczekiwanej konferencji tej wiosny – Kongresu Dyrektorów E-commerce, organizowanego przez Grupę Unity. Podczas dwóch merytorycznych dni, kilkunastu godzin prelekcji oraz dyskusji rozmawiano o najgorętszych trendach w e-commerce, najskuteczniejszych narzędziach wsparcia handlu internetowego oraz o możliwościach, jakie dają nowe technologie, w kontekście najważniejszych wyzwań branży.

Za nami II odsłona najbardziej oczekiwanej konferencji tej wiosny – Kongresu Dyrektorów E-commerce, organizowanego przez Grupę Unity. Podczas dwóch merytorycznych dni, kilkunastu godzin prelekcji oraz dyskusji rozmawiano o najgorętszych trendach w e-commerce, najskuteczniejszych narzędziach wsparcia handlu internetowego oraz o możliwościach, jakie dają nowe technologie, w kontekście najważniejszych wyzwań branży.

Przez gości wydarzenie zapamiętane zostanie również jako doskonała okazja do owocnego networkingu oraz wymiany doświadczeń i wiedzy. "Przyjechałem tu po to żeby się nauczyć paru rzeczy, podpatrzeć rozwiązania innych firm, niekoniecznie konkurencji (...). Poszczególne elementy tych rozwiązań można wdrożyć w naszej firmie i to jest właśnie warte wyłapania", deklaruje Jerzy Wróblewski European Operations and ISIT Manager w firmie Nestle Waters Direct Europe.

Podsumowując II Kongres Dyrektorów E-commerce i formułując wnioski z dyskusji warto wskazać klika najistotniejszych pojęć, które mają kluczowe znaczenie w odpowiedzi na pytanie o kierunki rozwoju branży.

Omnichannel – niedościgniony ideał. Idei omnichannel w Polsce nie udało się w pełni zrealizować jeszcze żadnemu biznesowi opartemu o e-commerce. Sama definicja tego zjawiska, wciąż może być postrzegana w różny sposób. Łukasz Siemiński, E-commerce Manager w Leroy Merlin widzi natomiast Omnichannel jako spójność, dzięki której doświadczenia klienta są jednakowe w każdym z kanałów. Na pewno nie należy utożsamiać omnikanałowości z multikanałowością. Ta ostatnia, co prawda również zakłada istnienie wielu kanałów, nie definiuje jednak współpracy między nimi, a raczej działalność konkurencyjną. Wdrażając ideę Omnichannel warto pamiętać o zachowaniu równowagi. "Agresywne strategie łamania „status quo” potrafią szybko zniszczyć relacje i zaufanie między partnerami biznesowymi budowane często przez pokolenia. Warto więc szukać strategii WIN-WIN na angażowanie kanałów elektronicznych do wspierania tradycyjnych kanałów dystrybucji, z poszanowaniem dla istniejących w nim ról" twierdzi, Piotr Wrzalik Wiceprezes Zarządu Grupy Unity.

Logistyka – podstawa sukcesu, ważna jest jednak rozwaga. Logistyka dziś to poza znaną wszystkim regułą 7R również optymalizacja i sprawne zarządzanie wszystkimi procesami, podkreśla Mariusz Wesołowski, E-commerce Customer Manager w Grupie Raben. Od logistyki, zależy spełnienie obietnicy danej klientowi i powodzenie naszego projektu. Chcąc więc np. skrócić łańcuch dostaw należy zapewnić rozwiązanie, dzięki któremu na zmianie nie ucierpi klient oraz relacje z partnerami.

Internacjonalizacja – wyzwanie warte odpowiedniego przygotowania. Według Janine Nöthlichs, Global Content Marketing & PR Manager w Salesupply, jednego z zagranicznych gości Kongresu, aby zbudować zaufanie wśród potencjalnych klientów za granicą, nie wystarczy przetłumaczyć strony internetowej. Warto wcześniej poszukać partnerów w logistyce, zapewnić obsługę klienta w języku nowego dla nas rynku, umieścić na stronie rozpoznawalne znaki handlowe, a przede wszystkim zaplanować odpowiednio sprofilowany marketing. Wagę znajomości lokalnego rynku podkreśla również Adam Jankowiak, E-c...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy