Idealo: metody płatności oferowane przez europejskie sklepy internetowe [badanie]

Aktualności
Najczęściej oferowaną metodą płatności w europejskich sklepach internetowych jest karta kredytowa. W Polsce często można płacić gotówką, zaś obciążenie konta bankowego i zakup na rachunek są typowe dla Niemców. Francuzi wciąż chętnie akceptują stary dobry czek, zaś Brytyjczycy oferują najmniej możliwości płatności w e-handlu – tak w skrócie można podsumować wyniki badań przeprowadzonych przez porównywarkę cen idealo.pl dotyczących płatności w europejskich sklepach internetowych.

Najczęściej oferowaną metodą płatności w europejskich sklepach internetowych jest karta kredytowa. W Polsce często można płacić gotówką, zaś obciążenie konta bankowego i zakup na rachunek są typowe dla Niemców. Francuzi wciąż chętnie akceptują stary dobry czek, zaś Brytyjczycy oferują najmniej możliwości płatności w e-handlu – tak w skrócie można podsumować wyniki badań przeprowadzonych przez porównywarkę cen idealo.pl dotyczących płatności w europejskich sklepach internetowych.

POLECAMY

 

W raporcie zanalizowano możliwości płatności oferowane przez europejskich sprzedawców internetowych oraz różnice między poszczególnymi krajami. W badaniach idealo uwzględnione zostały najpopularniejsze sklepy internetowe współpracujące z idealo* w Polsce, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Oprócz charakterystycznego dla wszystkich zbadanych krajów rozpowszechnienia płatności kartą kredytową lub za pośrednictwem serwisu PayPal w raporcie znaleźć można także interesujące różnice między poszczególnymi państwami.

Karta kredytowa i e-Payment najpopularniejszymi metodami płatności w Europie


Spośród zanalizowanych metod płatności tylko pięć oferowanych jest w każdym ze zbadanych krajów: karta kredytowa, karta debetowa, e-Payment, przedpłata na konto oraz płatność w ratach. Mimo tego podobieństwa zaobserwować można jednak znaczne różnice między rozpowszechnieniem tych form zapłaty w poszczególnych krajach. Przykładem może być przedpłata na konto: Podczas gdy ta metoda płatności akceptowana jest w prawie każdym polskim sklepie internetowym (96%), trudno doszukać się jej u brytyjskich sprzedawców (4%).

Najsilniej reprezentowanymi w Europie metodami płatności są karta kredytowa oraz e-Payment. Jako jedyne z uwzględnionych w badaniach form zapłaty są one oferowane przez więcej niż 70% sklepów i...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy