Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

4 kwietnia 2019

Ideacto Best Practices

0 106
Sklepy online rosną jak grzyby po deszczu. Według statystyk Bisnode każdego roku przybywa ich około 8 tys., ale jedynie 30% z nich przetrwa dłużej niż 8 lat. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest niewystarczająca wiedza z zakresu User Experience. I w tym miejscu wchodzimy my, cali na biało! Razem z Best Practices for e-Commerce od IDEACTO.

Zawrotna kariera UX

Gdyby spersonifikować User Experience Design to w ostatnich latach przybrałby on postać gwiazdy rocka; co rusz widzielibyśmy go “na ściance”, wkraczającego na salony po czerwonym dywanie w blasku fleszy, a koncerty byłyby wykupione na wiele miesięcy w przód. Wszyscy o nim mówią, przeglądają konto na Instagramie i Facebooku, szukają nowych rewelacji na jego temat, chcą być jak najbliżej gwiazdy. Niestety częściej kończy się na wywieszeniu w pokoju plakatu tuż obok podobizny Kelly Family niż balangą na backstage’u.

Ta fantastyczna kariera jaką doświadczenie użytkownika robi w świecie e-commerce nie jest przypadkowa. Dawno minęły czasy, gdy kupujący online byli wystarczająco zachęceni przyciskiem Kup Teraz. Dziś liczy się każda sekunda i każdy ruch użytkownika na stronie  - albo go wykorzystamy, albo nici z konwersji.

Nawet posiadając najbardziej wyszukany i solidny produkt, chcąc sprzedawać go przez internet musimy pamiętać o tym, że ten świat rządzi się innymi prawami niż kiosk z gazetami.  

 

Uczymy się cały czas

Mimo rosnącej popularności UX, poziom wiedzy z tego zakresu u wielu właścicieli / zarządzających sklepami online wciąż jest na nie dość wysokim poziomie, by zagwarantować wzrost sprzedaży.

W gąszczu artykułów i porad, jakie odnajdziemy po wpisaniu frazy UX w wyszukiwarce niewiele jest propozycji narzędzi do empirycznego poznania zagadnienia. A kierowców teoretycznych nam na drogach nie trzeba.

Trening czyni mistrza

Przygotowane przez IDEACTO Best Practices for e-Commerce (BP4eC) to narzędzie, które umożliwia przeanalizowanie własnej witryny według profesjonalnych wskazań.

Przechodząc punkt po punkcie możemy sprawnie zweryfikować zgodność projektu sklepu ze sprawdzonymi standardami. Te “najlepsze praktyki” ujęliśmy w listy kontrolne i zebraliśmy w jednej publikacji.

Na przykład chcąc sprawdzić, czy funkcjonowanie koszyka jest zgodne z przyjętymi normami i tym samym ułatwia użytkownikowi dokonanie zakupu, rewidujemy to co prezentujemy klientom obecnie z checklistą w e-booku BP4eC:

Podstrona Koszyk posiada przyciski 

-       “Przejdź do zamówienia/Złóż zamówienie” lub podobny.

lub, według praktyk, które “Warto rozważyć”,

-       W widoku Koszyka znajduje się informacja o możliwej darmowej przesyłce (np.: “Brakuje Ci 20 zł do darmowej przesyłki”) 

Dzięki temu eksperckiemu i, co ważniejsze, przystępnemu zestawowi UXowych rozwiązań, każdy zainteresowany otrzymuje szansę na ulepszenie swojego sklepu online.  

Nie od razu Kraków zbudowano

Do tej beczki miodu jaką Wam serwujemy, drodzy czytelnicy, musimy wlać łyżkę dziegciu. Nawet najlepszy możliwy zbiór standardów UX nie uczyni Was jeszcze UX Designerami. User Experience to bardzo rozległa dziedzina, która obejmuje strategię biznesową, strategię komunikacji, psychologię, projektowanie graficzne i jeszcze kilka innych.

Mamy natomiast przekonanie graniczące z pewnością, że zagłębienie się w tematykę User Experience poprzez umożliwienie sprawdzenia na “własnej skórze” części pracy UX Designerów, jest idealnym rozpoczęciem podróży w świecie użyteczności.

Razem z IDEACTO dzielimy się wiedzą, gdyż zdajemy sobie sprawę, że brak doświadczania (ważne słowo!) zastosowań optymalizacji prowadzonego biznesu sprawia, że bardziej się oddalamy niż przybliżamy do zrozumienia i respektowania User Experience. Innymi słowy, drodzy specjaliści e-commerce oraz wszyscy prowadzący handel internetowy, mamy nadzieję przysłużyć się niniejszym dokumentem do poprawy parametrów sprzedaży w Waszych sklepach i dołożenia cegiełki w rozwoju wiedzy praktycznej.

Zawrotna kariera UX

Gdyby spersonifikować User Experience Design to w ostatnich latach przybrałby on postać gwiazdy rocka; co rusz widzielibyśmy go “na ściance”, wkraczającego na salony po czerwonym dywanie w blasku fleszy, a...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy