Dołącz do czytelników
Brak wyników

i-systems wprowadza rekomendacje produktów w e-commerce poprzez analizę pogody.

Artykuł | 8 grudnia 2016 |
198
Rekomendacje produktów poprzez analizę pogody, jaka panuje w miejscu korzystania z sieci przez klienta docelowego, to rozwiązanie dla sklepów internetowych zwiększające sprzedaż i personalizujące ofertę.

Rekomendacje produktów poprzez analizę pogody, jaka panuje w miejscu korzystania z sieci przez klienta docelowego, to rozwiązanie dla sklepów internetowych zwiększające sprzedaż i personalizujące ofertę.

POLECAMY


Integracja sklepu internetowego z modułem pogodowym pomaga dobrać produkty w zależności od lokalizacji oraz rodzaju pogody. Moduł pogodowy ma najlepsze zastosowanie w przypadku sklepów internetowych, w których sprzedaż uzależniona jest od pory roku. Jego skuteczność sprzedażowa szczególnie sprawdza się w branżach: odzieżowej, kosmetycznej oraz outdoorowej.


Zalety modułu pogodowego


Z rozwiązania można korzystać na dwa sposoby. W pierwszym przypadku, system wskazuje odpowiednie produkty na podstawie geolokalizacji podanej przez klienta. Skonfigurowany ze sklepem serwis prognozy pogody dokładnie co godzinę uaktualnia dane o panujących warunkach atmosferycznych w poszczególnych miejscowościach. W drugim przypadku, klient określa pogodę, dla której chciałby znaleźć odpowiednie produkty. To rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o klientach podróżujących w inne strefy klimatyczne.


Cross-selling


Moduł dopasowania produktów do pogody pełni trzy funkcje: podstawową – sprzedażową (w czasie rzeczywistym) oraz dwie dodatkowe: budującą lojalność wśród konsumentów oraz rozwijającą cross-selling. Ostatnia funkcja pozwala w taki sposób określić produkty, aby podnosić wyniki sprzedaży oferując produkty uzupełniające.


Know-how


Wdrożenie wymaga od administratora wprowadzenia kategorii produktów, które będą wyświetlały się zależnie od wybranej pogody lub miasta. W karcie każdego z produktów, który ma być dopasowany do pogody warto zaznaczyć kilka pól, między innymi: aktywność – czy produkt ma być dopasowany do wyszukiwania według pogody; kategorię – czy produkt jest dla mężczyzn, czy też dla kobiet; rodzaj pogody do jakiej pasuje produkt – pochmurnie, słonecznie, deszczowo; temperatury – zakres temperatury do której pasuje produkt.


Pełna konfiguracja modułu pozwala klientowi wyszukać np. wszystkie ubrani...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy