Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

29 stycznia 2019

Grają o 300 tysięcy złotych dla dziecięcych oddziałów szpitalnych – pierwsza akcja CSR-owa wykorzystująca siłę gamingu!

0 98
Kto nie marzył, by zbierane w grze komputerowej złote monety zamieniały się w prawdziwe pieniądze? A gdyby dodatkowo zostały przekazane na społeczny cel? To stało się realne dzięki grze „2 THE LIGHT” i akcji „Zostań bohaterem! Zamień granie w pomaganie” wspieranej przez charyzmatycznego gamera – Kalucha.

Kamil „Kaluch” Kaliński, który na swoim gamingowym kanale ma aż milion i czterysta tysięcy subskrybentów, udowadnia, że gry to świetne narzędzie angażujące do wspierania akcji społecznych. „2 THE LIGHT” – retro platformówka, utrzymana w stylistyce 16-bit – jest pierwszą w Polsce grą, która naprawdę może zmienić czyjeś życie. Sponsor akcji – marka WIŚNIOWSKI wraz z partnerami handlowymi – przeznaczy 300 tysięcy złotych na wsparcie trzech dziecięcych oddziałów szpitalnych. Aby tak się stało, gracze muszą zebrać łącznie 600 tysięcy wirtualnych monet.

Do akcji podchodzę bardzo osobiście. Znam kilku widzów mojego kanału, którzy walczą z chorobami. Cieszę się, że poza codzienną dawką rozrywki w postaci filmów, które publikuję na kanale, mogę zrobić coś więcej – zamienić granie w pomaganie. To świetna inicjatywa mobilizująca wszystkich fanów gier komputerowych do stworzenia czegoś wyjątkowego! - komentuje Kaluch.

//www.youtube.com/watch?v=3z0wz7fZo0o 

Głównym zadaniem w grze jest uratowanie przyjaciela, który na drugim końcu Polski znajduje się w wielkim niebezpieczeństwie. Podróżując przez trzy poziomy (trzy polskie miasta), gracz zbiera monety, które potem przeliczone zostaną na złotówki (1 moneta w grze to 50 groszy) i przekazane na wsparcie trzech dziecięcych oddziałów szpitalnych. Jak zaznacza Tomasz Miecznikowski z LifeTube, podobne mechanizmy oparte o gaming pojawiały się już na Zachodzie, gdzie takie akcje CSR-owe odbywają się regularnie:

Warto wymienić takie inicjatywy, jak Games Done Quick, serię eventów gromadzących przed komputerami i konsolami speedrunnerów konkretnych gier, którzy podczas kilkudniowego streamu, przechodzą je na żywo w jak najkrótszym czasie. Cieszę się, że takie dojrzałe podejście do gamingu rozwija się także w Polsce, i pojawiają się pionierskie akcje takie, jak 2thelight.pl, które pozwalają poprzez pasję do gier zbierać fundusze na wsparcie dla oddziałów szpitalnych zajmujących się najbardziej potrzebującymi – dziećmi chorymi na nowotwory, choroby kardiologiczne i mukowiscydozę - Tomasz Miecznikowski, Senior Account Manager LifeTube.

W...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy