Dołącz do czytelników
Brak wyników

Google: Zanim do szkoły, najpierw na zakupy

Artykuł | 9 września 2016 |
201
Analiza trendów w wyszukiwarce Google wskazuje, że początek wyszukiwań związanych z wyprawkami, ubraniami i pomocami naukowymi przypada już w lipcu, a maksimum zapytań ma miejsce w sierpniu lub wrześniu. Polacy w 2015 r. niemal 3 razy częściej niż w 2014 r. wyszukiwali informacji związanych z powrotem do szkoły na urządzeniach mobilnych - 28% wszystkich sesji pochodziła ze smartfonów. Prognozuje się, że zyski związane z back-to-school w 2016 r. wyniosą globalnie 818.8 miliarda dolarów.  

Analiza trendów w wyszukiwarce Google wskazuje, że początek wyszukiwań związanych z wyprawkami, ubraniami i pomocami naukowymi przypada już w lipcu, a maksimum zapytań ma miejsce w sierpniu lub wrześniu. Polacy w 2015 r. niemal 3 razy częściej niż w 2014 r. wyszukiwali informacji związanych z powrotem do szkoły na urządzeniach mobilnych - 28% wszystkich sesji pochodziła ze smartfonów. Prognozuje się, że zyski związane z back-to-school w 2016 r. wyniosą globalnie 818.8 miliarda dolarów.
 

POLECAMY

Aż 74% Polaków przed zakupem poszukuje interesujących ich produktów w sieci, a zapytania związane z back-to-school w 2015 r. wzrosły o 55% względem roku poprzedniego. Co ciekawe w sierpniu i wrześniu na popularności zyskują kategorie, które często nie są postrzegane jako typowo szkolne. Największy wzrost wyszukiwań w 2015 r. względem 2014 r. odnotowało wyposażenie do skateboardingu (+63%) i dalej kolejno: płaszcze przeciwdeszczowe (+30%), laptopy i torby (+28%), koszulki, topy i bluzki (+24%), akcesoria odzieżowe i biżuteria (+22%), obuwie casual (+21%) czy garnitury i stroje biznesowe (+16%).

Nasza spółka, poza marką obuwia Wojas, kieruje także brandem Relaks, który jest przez nas pozycjonowany, jako bardziej casualowy. Dlatego uważamy, że doskonale wpisuje się w coraz popularniejszy wśród Polaków trend zakupowy "back to school". Chcąc ułatwić potencjalnym klientom odnalezienie naszej oferty, jak i salonów firmowych, korzystamy z sieci reklamowej Google. Najważniejszymi elementami naszej promocji w internecie są AdWords i remarketing - mówi Michał Wojas, menadżer ds. rozwoju w Wojas.

Trendy wyszukiwania z 2015 r. wskazują, że Polacy stają się coraz bardziej aktywni fizycznie. Produkty z kategorii Sport i Fitness były o 18% bardziej popularne niż w 2014 r. Największym zainteresowaniem cieszył się wspomniany już sprzęt do skateboardingu, buty sportowe (+19%) oraz sprzęt kolarski (+14%). Kategoria Komputery i Elektronika Użytkowa również zanotowała wzrost zainteresowania, który wyniósł 8%. Internauci poszukiwali kamer cyfrowych (+10%), smartfonów (+7%) i laptopów (+2%).

Ulubiony bohater na plecach

W okresie wakacyjnym w 2015 r. liczba wyszukiwań dotyczących przyborów szkolnych wzrosła o 34% względem roku poprzedniego, a wyprawek szkolnych o 50%. Polskich internautów interesowały plecaki z konkretnym motywem lub produkty określonych firm. Najwięcej wyszukiwań dotyczyło m.in.: plecaków z minionkami, plecaków mtv, plecaków pixelbags, plecaków owalnych, plecaków na kółkach z motywem filmu “Kraina Lodu”, plecaków fullprint czy plecaków emoji.

Polacy w trakcie wyszukiwania zaczynają już stosować termin back-to-school o czym świadczy...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy