Dołącz do czytelników
Brak wyników

Google Analytics 360 Suite - innowacyjne narzędzie dla marketerów

Artykuł | 23 marca 2016 |
183
Google udostępnia nową platformę analityczną, umożliwiającą pełne zrozumienie procesu zakupowego, który konsumenci odbywają w internecie. Coraz powszechniejsze wykorzystanie telefonów komórkowych na zawsze zmieniło ich zachowanie. Narzędzie, które integruje dane pochodzące z różnych źródeł pokaże, w jaki sposób klienci wyszukują produkty online i jak dokonują finalnego zakupu.

Google udostępnia nową platformę analityczną, umożliwiającą pełne zrozumienie procesu zakupowego, który konsumenci odbywają w internecie. Coraz powszechniejsze wykorzystanie telefonów komórkowych na zawsze zmieniło ich zachowanie. Narzędzie, które integruje dane pochodzące z różnych źródeł pokaże, w jaki sposób klienci wyszukują produkty online i jak dokonują finalnego zakupu.

POLECAMY

 Wychodząc naprzeciw potrzebom marketerów z których aż 84% uważa, że dane które posiadają nie są wystarczająco dobrze zintegrowane, Google zaprojektowało nową platformę analityczną Google Analytics 360 Suite. Dzięki mobilnej wyszukiwarce, zwiększa się liczba wizyt na poszczególnych stronach, ale jednocześnie skróceniu ulega czas pobytu na każdej z nich. W związku z tym marketerzy muszą dostarczyć konsumentom użyteczną informację na temat produktu w krótkich momentach ich zaangażowania.

Często właśnie te wspomniane momenty, które mają znaczenie mogą doprowadzić do sprzedaży. Dla przedsiębiorców oznacza to więcej momentów kontaktu ze swoimi potencjalnymi klientami, ale i konieczność zidentyfikowania metody najefektywniejszej interpretacji danych. Rzeczywiście dzisiejsze narzędzia analityczne są bardzo wyspecjalizowane, jednak aż 60% marketerów uważa, że ich używanie jest zbyt trudne.

Google Analytics 360 Suite pozwoli określić czy niektórzy klienci częściej kupują dany produkt niż pozostali oraz czy na stronę sklepu trafili dzięki wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę Google. W kilku prostych krokach można będzie następnie stworzyć kampanię AdWords kierowaną właśnie do tej grupy konsumentów i dostosowaną do ich potrzeb. Reklamodawca zyska także szansę na zaangażowanie większej liczby użytkowników, którzy mają np. podobne zainteresowania do osób, które już skorzystały z danej oferty przy pomocy DoubleClick Bid Manager. W ten sposób zaprojektowana i szyta na miarę kampania reklamowa staje się użyteczna dla konsumentów, dzięki dostarczeniu im informacji, których szukają i przefiltrowaniu nieciekawych dla nich treści.

Dodatkową korzyścią dla przedsiębiorcy jest fakt, że prowadzi on tylko jedną kampanię, ponieważ wszystkie dane są analizowane przez platformę Google Analytics 360 Suite. Narzędzie to dostarczy reklamodawcy użytecznego wglądu na temat zachowania konsumenta, ale nie wygeneruje większej liczby danych. Umożliwi na przykład określenie, która reklama spowodowała największy wzr...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy