Automatyczna optymalizacja w systemie Google Ads jest już na tak wysokim poziomie, że optymalizacja ręczna (gdzie wszystko ustawiamy od początku do końca) powoli traci sens. Kolejny bardzo istotny aspekt zmian to blokowanie plików cookie przez Chrome. Wprawdzie zostało to przesunięte na koniec 2024 r., natomiast dobrze jest się przygotować na te zmiany znacznie wcześniej. Ostatnia rzecz, o której warto wspomnieć, to zupełnie nowe formaty w Google Ads – Performance Max, reklamy Discovery z feedem produktowym, nowe możliwości w kampaniach YouTube’a.
POLECAMY
Zacznijmy jednak od początku, czyli od kampanii w wyszukiwarce. Już od kilku lat Google zmienia dopasowania słów kluczowych. Dla przypomnienia dopasowania pozwalają nam określić, jak wiele zapytań użytkowników zbiera dana fraza z wyszukiwarki. Na przykład, fraza „dieta niskowęglowodanowa” w dopasowaniu przybliżonym (bez określonych żadnych znaków z przodu i z tyłu) będzie zbierać nam zapytania użytkowników, takie jak:
- produkty niezawierające węglowodanów,
- diety niskowęglowodanowe,
- przepisy niskokaloryczne.
Czyli jest to typ dopasowania, który zbiera wszystkie zapytania związane w jakikolwiek sposób z frazą, którą podaliśmy na ko...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!