Google Ads 2023 - co nas czeka i co warto przetestować?

Temat numeru

Rok 2023 w Google Ads zapowiada się dość intrygująco. Przejdźmy zatem do konkretów. Ogromny wpływ na to, co robimy w reklamach w Google, będzie miała automatyzacja oraz coraz większa rola machine learning (AI). Z kolei coraz mniejszy wpływ na to, w jaki sposób możemy ustawić reklamy, nie musi wcale oznaczać, że będą one działały źle lub staną się nieefektywne.

Automatyczna optymalizacja w systemie Google Ads jest już na tak wysokim poziomie, że optymalizacja ręczna (gdzie wszystko ustawiamy od początku do końca) powoli traci sens. Kolejny bardzo istotny aspekt zmian to blokowanie plików cookie przez Chrome. Wprawdzie zostało to przesunięte na koniec 2024 r., natomiast dobrze jest się przygotować na te zmiany znacznie wcześniej. Ostatnia rzecz, o której warto wspomnieć, to zupełnie nowe formaty w Google Ads – Performance Max, reklamy Discovery z feedem produktowym, nowe możliwości w kampaniach YouTube’a. 

POLECAMY

Zacznijmy jednak od początku, czyli od kampanii w wyszukiwarce. Już od kilku lat Google zmienia dopasowania słów kluczowych. Dla przypomnienia dopasowania pozwalają nam określić, jak wiele zapytań użytkowników zbiera dana fraza z wyszukiwarki. Na przykład, fraza „dieta niskowęglowodanowa” w dopasowaniu przybliżonym (bez określonych żadnych znaków z przodu i z tyłu) będzie zbierać nam zapytania użytkowników, takie jak:

  • produkty niezawierające węglowodanów,
  • diety niskowęglowodanowe, 
  • przepisy niskokaloryczne. 

Czyli jest to typ dopasowania, który zbiera wszystkie zapytania związane w jakikolwiek sposób z frazą, którą podaliśmy na kon...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy