Dołącz do czytelników
Brak wyników

Generacja e-sport:Polska z najwyższym współczynnikiem wzrostu liczby użytkowników wśród wszystkich przebadanych krajów w Europie

Artykuł | 4 maja 2017 |
218
 

 

POLECAMY

Nowy raport PayPaliSuperData

 

Zgodnie z najnowszym raportem PayPal i SuperData, zyski z e-sportu w Europie osiągną ponad 345 milionów dolarów w 2018 r. W Polsce, liczba odbiorców e-sportu będzie rosnąć na poziomie około 29% rok do roku– to najlepszy wynik wśród wszystkich przebadanych krajów. Milenialsi to główna grupa odbiorców e-sportu w Europie i obejmują ponad połowę (62%) wszystkich uczestników.

 

Na kilka tygodni przed World of Tanks Grand Finals organizowanymi przez Wargamingprzy wsparciu PayPal, które w tym roku będą organizowane w Moskwie, firma ogłasza nowe wyniki corocznego raportu o e-sporcie. Badanie zostało przeprowadzone przez SuperData dla PayPalw 2017 roku na 12 europejskich rynkach, w celu pozyskania najnowszych danych dotyczących jednego z najbardziej obiecujących e-biznesów.

 

Szwecja z najwyższymi dochodami, Francja z największą publicznością.

 

Popularność e-sportu w Europie jest napędzana m. in. szerokim dostępem do internetu, a także rozwojem mediów społecznościowych. Choć wiele osób uważa, że e-sport jest najpopularniejszy we wschodniej Azji, gdzie jest najwyższy odsetek internautów, Europa szybko nadrabia zaległości.

 

Raport PayPal i SuperDataudowadnia, że branża e-sportu rozwija się w szybkim tempie w całej Europie i w 2018 roku może osiągnąć wartość nawet ponad 345 milionów dolarów. Cztery największe rynki wśród przebadanych krajów to Szwecja (ojczyzna jednego z najpopularniejszych e-sportowych graczy, Youtubera PewDiePie), Rosja, Francja i Wielka Brytania – kraje te osiągnęły najlepsze wyniki zarówno pod względem zysków, jak i e-sportowej publiczności. W Szwecji, zyski z e-sportusięgnęły w 2016 roku ponad 40 milionów dolarów.

 

W Polsce, zyski z e-sportu w 2016 roku wyniosły ponad 10,3 miliona dolarów ipowinny osiągnąć prawie 11,4 miliona dolarów w 2018 roku.

 

„E-sport jest ważną dziedziną sportu i rozrywki dla coraz większej ilości osóbicieszę się, widząc, że PayPal jestnaturalnym partnerem dla milionów graczy na całym świecie” - mówi Matt Komorwski, Dyrektor Zarządzający PayPalw Europie Północnej i Centralnej.“Polski rynek e-sport ma w sobie wielki potencjał – jeśli wziąć pod uwagę liczbę użytkowników e-sport, która do 2018 roku osiągnie blisko 850,000 Polaków, staje się jasne, że jest to branża, na którąwarto zwracać szczególną uwagę. Wiemy, jak ważnejest dostarczenie bezproblemowych płatności dla każdej transakcji, niezależnie od tego, czy dotyczy ona biletów lotniczych czy magicznego miecza dla krasnoluda na 99 levelu. Dlatego też dostarczamye-sportowcombezpieczniejsze i wygodniejszepłatności oraz usługi takie jak Program Ochrony Kupujących dla wybranych transakcji, a takżewspółpracujemy z takimi partnerami jak Wargaming, który jestźródłemrozrywki dla milionów fanów e-sportu”.

Milenialsi w e-sporcie

 

Milenialsi są obecnie jedną z największych grup pokoleniowych, którakształtują trendy w wielu dziedzinach, włączając w to e-sport. W oparciu o raport SuperData wiadomo, że przemysł ten j...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy