Dołącz do czytelników
Brak wyników

Gender Factor - męskie branże w kobiecych rękach [raport]

Artykuł | 25 maja 2015 |
75
Produkty finansowe, nieruchomości, ubezpieczenia, erotyka i alkohole na czele branż, których komunikacja marketingowa nie przemawia do kobiet. Najbardziej kobiece marki to Avon, Dove i Vichy. Tak wynika z raportu „Gender Factor  męskie branże w kobiecych rękach”, który ukazał się na rynku jako wspólny projekt Beauty Management PR & Marketing to Women, Mobile Institute i Glossy Media.
Produkty finansowe, nieruchomości, ubezpieczenia, erotyka i alkohole na czele branż, których komunikacja marketingowa nie przemawia do kobiet. Najbardziej kobiece marki to Avon, Dove i Vichy. Tak wynika z raportu „Gender Factor  męskie branże w kobiecych rękach”, który ukazał się na rynku jako wspólny projekt Beauty Management PR & Marketing to Women, Mobile Institute i Glossy Media.
 
Celem badania było sprawdzenie, jak  poszczególne branże postrzegane są przez kobiety i mężczyzn, jak oceniana jest ich komunikacja marketingowa i jak to przekłada się na decyzje zakupowe. Wyniki, które zostały zaprezentowane w raporcie, wskazują na znaczące różnice pomiędzy płciami i wciąż silne stereotypy, które nami rządzą.
 
Era: Zosi Samosi i Modnych Wrażliwców
 
Współczesna Polka w wieku 25-34 lata to Zosia Samosia, której towarzyszy Modny Wrażliwiec. Ona – jest decydentką - dokonuje zakupów i samodzielnych decyzji w większej ilości kategorii produktów niż mężczyzna. Jednocześnie, coraz więcej zarabia i stawia na ciągłą edukację, co w przyszłości może jeszcze bardziej wzmocnić jej siłę zakupową i decyzyjną. Modny Wrażliwiec – to współczesny mężczyzna z pokolenia Millenials – jak sam o sobie mówi, jest wrażliwy i skoncentrowany na tym, żeby modnie i dobrze wyglądać, co potwierdzają jego zainteresowania i aktywność zakupowa w obszarze mody, sportu oraz zdrowego stylu życia. Modny Wrażliwiec jest podatny na zakupy impulsowe i robi je pod wpływem mody. 
 
Komunikacja marketingowa wciąż stereotypowa 
 
Obie płcie zgadzają się ze stwierdzeniem, że producenci kosmetyków kierują swój przekaz głównie do kobiet, zaś producenci samochodów głównie do mężczyzn. Do kobiet nie przemawia komunikacja produktów finansowych (32%), nieruchomości (29%), ubezpieczeń (28%), alko...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy