Dołącz do czytelników
Brak wyników

Gemius: Windows tak, ale nie na urządzenia mobilne [infografika]

Artykuł | 22 sierpnia 2014 |
83
W niedzielę Windows obchodzi swój dzień. Jaki procent ruchu w sieci pochodzi z rodziny systemów operacyjnych od Microsoft? Czy korzystają z niego także mobilni internauci?

W niedzielę Windows obchodzi swój dzień. Jaki procent ruchu w sieci pochodzi z rodziny systemów operacyjnych od Microsoft? Czy korzystają z niego także mobilni internauci?

Odpowiedzi na to pytanie dostarczają dane firmy Gemius (infografika) oraz komentarz przygotowany przez Akademię Leona Koźmińskiego. Zdaniem Macieja Madzińskiego, eksperta ds. innowacji i technologii z tej uczelni, zakończenie wsparcia Microsoftu dla Windowsa XP nie przełożyło się na istotny spadek popularności tego systemu w Polsce. Widać natomiast wyraźnie, że rynek mobilny to nadal ogromne wyzwanie dla firmy z Redmond.

– Z Windowsa XP pochodzi obecnie co piąta odsłona w polskiej sieci. Podobnie było w kwietniu, a więc w momencie zakończenia oficjalnego wsparcia dla systemu. Różnica wynosi zaledwie 3 punkty procentowe, z 22 do 19 proc. Wydawałoby się, że dynamika spadku będzie znacznie wyższa. Przyczyn takiego stanu rzeczy można doszukiwać się w mniejszej ilości komunikatów w mediach zalecających zmianę systemu operacyjnego na nowszy – uważa Maciej Madziński.

Które wersje Windows są obecnie najpopularniejsze w Polsce? – Wygrywa Windows 7, który jak pokazują dane firmy Gemius odpowiada za niemal 50 proc. ruchu w polskim Internecie – zauważa Madziński. – Windows 8 bardzo powoli wchodzi do naszych domów. W sumie z wersji 8 i 8.1 pochodzi 11,5 proc. ruchu internetowego. Przy czym z tej drugiej 5 proc., podczas gdy w kwietniu było to 3 proc. Specyfika polskie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy