Dołącz do czytelników
Brak wyników

Gemius: kim są rosyjscy internauci? [analiza]

Artykuł | 29 września 2014 |
65
Wśród dorosłych rosyjskich użytkowników sieci przeważają kobiety, osoby poniżej 35 roku życia oraz mieszkańcy zachodnich okręgów federalnych Rosji. Ponad jedna trzecia rosyjskich internautów posiada wykształcenie zawodowe – wynika z analizy firmy Gemius.

Wśród dorosłych rosyjskich użytkowników sieci przeważają kobiety, osoby poniżej 35 roku życia oraz mieszkańcy zachodnich okręgów federalnych Rosji. Ponad jedna trzecia rosyjskich internautów posiada wykształcenie zawodowe – wynika z analizy firmy Gemius.

Badania pokazują, że w Polsce co czwarty użytkownik sieci to osoba w wieku 25–34 lata. Również co czwarty internauta deklaruje wykształcenie średnie, a co piąty – wyższe. A jakimi cechami wyróżniają się rosyjscy internauci? Gemius przyjrzał się danym z lipca 2014 roku.

Sfeminizowany runet

Analiza wykazała, że populacja dorosłych użytkowników rosyjskiej części sieci, nazywanej runetem, liczy powyżej 70 mln internautów. Kobiety w tej grupie stanowią 37,6 mln osób (54 proc. użytkowników). Mężczyzn jest ponad 5 mln mniej (32,5 mln).

Ponad połowa internautów nie ma 35 lat

Badanie gemiusAudience pokazuje także, że co trzeci rosyjski internauta należy do grupy wiekowej 25–34 lata (21 mln użytkowników). Co piąty użytkownik runetu ma od 18 do 24 lat (14,9 mln) lub od 35 do 44 lat (15,3 mln), a co szósty od 45 do 54 lat (11,1 mln). Najmniej użytkowników rosyjskojęzycznych stron WWW liczy sobie ponad 55 lat (ponad 7,6 mln).

Na zachodzie Rosji mieszka większość użytkowników runetu

Rozmieszczenie populacji na terenie Rosji jest bardzo zróżnicowane. Sytuację tę tłumaczy Jadwiga Rogoża, analityczka z Ośrodka Studiów Wschodnich, która specjalizuje się w tematyce rosyjskiej: – Ogromny obszar za Uralem, stanowiący około 80 proc. terytorium kraju,  zamieszkiwany jest przez zaledwie jedną czwartą populacji (ok. 35 mln osób). Ekspertka doda...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy