Dołącz do czytelników
Brak wyników

Gemius: iPhone kontra iPad [infografika]

Artykuł | 23 kwietnia 2015 |
73
Kiedy w 2010 roku Steve Jobs wprowadzał swój pierwszy iPad, pojawiło się wiele sceptycznych głosów. Jednak dziś w krajach takich jak Mołdawia, Rosja, Słowenia czy Ukraina iPady są nawet popularniejsze od iPhone’ów. Sprawdź najnowszą analizę firmy Gemius dotyczącą popularności urządzeń mobilnych firmy Apple.

Kiedy w 2010 roku Steve Jobs wprowadzał swój pierwszy iPad, pojawiło się wiele sceptycznych głosów. Jednak dziś w krajach takich jak Mołdawia, Rosja, Słowenia czy Ukraina iPady są nawet popularniejsze od iPhone’ów. Sprawdź najnowszą analizę firmy Gemius dotyczącą popularności urządzeń mobilnych firmy Apple.

W kwietniu 2015 roku Apple obchodzi swoje 39 urodziny. Z tej okazji Gemius postanowił sprawdzić, jakim zainteresowaniem urządzenia mobilne tej marki cieszą się w wybranych krajach. Przeanalizowano udział odsłon wykonany na ekranach smartfonów lub tabletów Apple’a w marcu 2014 i marcu 2015 roku. Uwaga – dane nie dotyczą liczby użytkowników, ale odsłon wykonywanych za pomocą urządzeń mobilnych.

Niemal dwukrotny wzrost liczby odsłon z iPhone’ów

Okazało się, że w Polsce niemal co trzecia (28 proc.) odsłona w sieci pochodzi ze smartfonów i tabletów marki Apple (dane z marca 2015 roku). To o jedną piątą więcej niż rok wcześniej w analogicznym okresie, gdy ruch w sieci z urządzeń tego producenta stanowił ponad 23 proc. wszystkich odsłon mobilnych. Można także zauważyć, że w naszym kraju ruch mobilny z iPhone’a wzrósł blisko dwukrotnie w porównaniu rok do roku (z 9 proc. w marcu 2014 roku do 17 proc. w marcu 2015 roku).

Produkty Apple’a wyznacznikiem statusu

Krzysztof Majkowski, doradca biznesowy w firmie Gemius, uważa, że w niektórych krajach, do których można zaliczyć Rosję i Mołdawię, produkty Apple’a wydają się wyznacznikiem statusu i stąd może się brać ich wysoki udział w ruchu mobilnym (odpowiednio 53 i 45 proc. odsłon mobilnych). – Z drugiej strony może to wynikać z realiów rynkowych i konstrukcji ofert dostępnych na rynku. W tym aspekcie inne marki mogą nie być aż tak konkurencyjne cenowo, jak ma to często miejsce na naszym rynku. Dla przykładu, gdy spojrzymy na ceny flagowych modeli, mówimy o cenach producenta, choćby Samsunga, nie odbiegają one znacznie od cen Apple’a, a czasami są nawet wyższe.

Przypadek Rosji jest o tyle ciekawy, że jest to potencjalnie bardzo duży rynek, a jednocześnie dość osobliwy. Różni się on od rynków europejskich, jeśli popatrzymy na głównych graczy, którzy biorą w nim udział, a także – na szerszą perspektywę – kontroli nad internetem. Zastanawiające jest, jak w związku kursem rubla i obecną sytuacją polityczną oraz gospodarczą zareaguje rynek i czy udziały Apple’a nadal będą tak wysokie. Patrząc na dane historyczne, widzimy już pewien trend. Pomimo nadal bardzo dużego udziału Apple’a w ruchu mobilnym w Rosji, można zauważyć spadek w porównaniu do marca 2014 roku – wyjaśnia Majkowski.

Apple Watch bestsellerem Apple’a

Zdaniem doradcy biznesowego z firmy Gemius po zanotowaniu kolejnych rekordowych wyników sprzedaży w pierwszym kwartale 2015 roku Apple dalej będzie umacniał swoją pozycję. – Obecnie chyba największym pytaniem jest, jakie będ...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy