Tylko trzech na dziesięciu polskich internautów nie korzysta z najpopularniejszych serwisów pocztowych. W Polsce użytkownicy sieci najczęściej wybierają pocztę Wp.pl. Często korzystają też z kilku portali pozwalających komunikować się za pomocą e-maili.
POLECAMY
Gemius postanowił sprawdzić, ilu internautów w Polsce korzysta z popularnych serwisów pocztowych i które z nich są wybierane najczęściej. Okazuje się, że miesięcznie korzysta z nich średnio 15 mln osób. Oznacza to, że co miesiąc odwiedza je siedmiu na dziesięciu polskich użytkowników sieci (na podstawie danych z okresu styczeń–lipiec 2014 roku).
Gmail rośnie w siłę
Jak pokazują najnowsze dane (lipiec 2014 roku), w Polsce najwięcej internautów korzysta z poczty Wp.pl. Odwiedza ją więcej niż jedna czwarta użytkowników sieci (5,8 mln). Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się poczta Gmail (5,1 mln), a na trzecim poczta Onet.pl (4,4 mln). Analizy pokazują, że w ciągu ostatnich 5 lat liczba internautów korzystających z najpopularniejszych polskich serwisów pocztowych zmniejszyła się, podczas gdy Gmail odnotował niemal 40-procentowy wzrost popularności (z 17 do 24 proc.)
Internauci korzystają z kilku serwisów pocztowych
Badanie Megapanel, realizowane przez Gemiusa na zlecenie PBI, pozwala także określić, kim są osoby wchodzące na wybrane strony WWW. Kto zatem korzysta z najpopularniejszych serwisów pocztowych? Czy zdarza się, że ci sami użytkownicy sieci odwiedzają kilka z nich jednocześnie?
Okazuje się, że poczta Wp.pl cieszy się zainteresowaniem internautów bez względu na ich płeć, wiek i wykształcenie. Mimo to można powiedzieć, że nieco chętniej wybierają ją internauci pochodzący z północnych i północno-wschodnich województw. Co więcej, co czwarty internauta korzystający z poczty Wp.pl odwiedza też pocztę Gmail.
Serwis pocztowy Google’a cieszy się największą popularnością wśród osób mających od 15 do 24 lat, internautów deklarujących co najmniej wykształcenie pomaturalne, a także wśród użytkowników sieci pochodzących z dużych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców).
Serwis pocztowy Onetu największym zainteresowaniem cieszy się u osób powyżej 35 roku życia. Szczególnie często wybierają go internauci w wieku 55+. P...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!