Dołącz do czytelników
Brak wyników

Gemius: czy polscy internauci odwiedzają Zalando? [infografika]

Artykuł | 8 października 2014 |
69
Sklep internetowy Zalando.pl odwiedza prawie co dziesiąty polski internauta. Interesują się nim głównie kobiety. Podobnie jest w Danii, gdzie ośmiu na dziesięciu internautów odwiedzających Zalando.dk to przedstawicielki płci pięknej.
Sklep internetowy Zalando.pl odwiedza prawie co dziesiąty polski internauta. Interesują się nim głównie kobiety. Podobnie jest w Danii, gdzie ośmiu na dziesięciu internautów odwiedzających Zalando.dk to przedstawicielki płci pięknej.
 
Zalando to największy w Europie sklep odzieżowy działający w sieci. Działa w piętnastu krajach, w tym w Polsce. Na początku października 2014 roku firma Zalando debiutowała na giełdzie we Frankfurcie, oferując około 10 proc. swoich udziałów. Liczba ta nie jest bez znaczenia w kontekście polskich internautów. Dlaczego?
 
Niemal co dziesiąty polski internauta odwiedza Zalando.pl
 
Najnowsze wyniki publikowanego co miesiąc badania Megapanel PBI/Gemius (lipiec 2014 roku) pokazują, że niemal co dziesiąty (9 proc.) polski internauta powyżej 15 roku życia odwiedza stronę Zalando.pl. Oznacza to, że zajmuje ona pozycję lidera w zestawieniu najpopularniejszych sklepów z odzieżą w polskim internecie.
 
– Zalando szybko zyskało popularność wśród polskich internautów. Było to możliwe głównie dzięki dużym wydatkom marketingowym, szerokiej ofercie produktowej oraz czytelnej i przyjaznej polityce darmowych zwrotów – uważa Mateusz Gordon, ekspert od e-commerce w firmie Gemius.
 
Kobiety odwiedzają Zalando.pl niemal dwa razy chętniej (64 proc.) niż mężczyźni (36 proc.). Co więcej, połowa osób przeglądających ofertę tego e-sklepu to internauci między 15 a 34 rokiem życia.
 
Strona Zalando.pl pierwszy raz pojawiła się w badaniu Megapanel, realizowanym od 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie PBI, w październiku 2012 roku. Od razu zajęła drugie miejsce w rankingu sklepów odzieżowych, tuż za Bonprix.pl. W tamtym okresie stronę Zalando.pl odwiedziło niemal 6 proc. polskich internautów powyżej 15 roku życia. Popularność tego e-sklepu rosła na tyle dynamicznie, że rok później jego stronę internetową odwiedziło 12 proc. polskich internautów (listopad 2013).
 
Tylko co piąty ...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy