Samsung na pierwszym miejscu, a Apple z największym spadkiem, choć nadal w czołówce. Jak wygląda internet mobilny w Polsce przez pryzmat producentów smartfonów i tabletów? Zobaczmy, co się zmieniło na przestrzeni roku.
POLECAMY
Jak pokazuje listopadowy pomiar ruchu na stronach WWW, prowadzony przez firmę Gemius, różnica w udziale w ruchu internetowym między Samsungiem i Apple wynosi ponad 5 punktów procentowych. Łącznie z urządzeń tych dwóch czołowych producentów urządzeń mobilnych pochodzi prawie 60 proc. odsłon w polskiej sieci (29 proc. Samsung i 27 proc. Apple). W porównaniu do listopada 2013 roku Samsung zanotował niemal 7-proc. wzrost (z 30 proc. do 32 proc.), a Apple 16-proc. spadek (spadek z 32 proc. do 27 proc.).
– Rzeczywiście, patrząc na ostatnich kilka lat, udziały Samsunga rosną i jest to trend, który prawdopodobnie będzie się jeszcze przez jakiś czas utrzymywał. Obie marki uczą się od siebie i zbliżają pod względem designu i funkcjonalności, ale nadal są pomiędzy nimi istotne różnice – komentuje Krzysztof Majkowski, doradca biznesowy z firmy Gemius.
Jego zdaniem, to właśnie różnice w wizerunku, szczególnie cenowym, obu producentów, oraz dwie odmienne filozofie systemów operacyjnych, tj. zamknięty ekosystem Apple’a i otwarty ekosystem Androida, który wykorzystywany jest w produktach koreańskiego koncernu, przekładają się na popularność obu marek oraz w efekcie, pośrednio, na ich udziały w ruchu internetowym.
– Wyniki Apple i Samsunga to wypadkowa tego, z jakich rozwiązań korzystają na co dzień użytkownicy. Jeżeli nie posiadają całego ekosystemu, czyli na przykład komputera marki Apple i urządzenia mobilnego tej firmy to wartość dodana z posiadania systemu Apple jest mniejsza. Czasami taka, często mentalna, bariera zniechęca konsumentów do korzystania jednej z marek – mów Majkowski.
Ekspert zwraca także uwagę na oferty operatorów telekomunikacyjnych. – Rozwiązania Samsunga są tańsze. Klienci mają do wyboru zdecydowanie więcej modeli urządzeń tej marki, które są wprowadzane na rynek częściej niż raz w roku. Z jednej strony dzięki temu konsumenci dostają większy wybór a firmie łatwiej jest zdobyć większe udziały w rynku, z drugiej skraca się cykl życia produktów i coraz trudniej jest zarządzać takim portfolio...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!