Dołącz do czytelników
Brak wyników

Gemius: 57% Polaków odwiedziło w tym roku Allegro.pl

Artykuł | 12 grudnia 2014 |
177
Na Allegro.pl zagląda więcej niż co drugi internauta. Coraz częściej za pomocą tabletów i smartfonów. Na przeglądanie ofert na tej stronie internauci przeznaczają miesięcznie półtorej godziny mniej niż trzy lata temu – wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Gemius.

Na Allegro.pl zagląda więcej niż co drugi internauta. Coraz częściej za pomocą tabletów i smartfonów. Na przeglądanie ofert na tej stronie internauci przeznaczają miesięcznie półtorej godziny mniej niż trzy lata temu – wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Gemius.

POLECAMY

13 grudnia 2014 roku Allegro będzie celebrować swoje 15-lecie. Serwis ten od 10 lat jest na pierwszym miejscu wśród stron WWW o tematyce e-commerce w badaniu Megapanel PBI/Gemius. Allegro.pl zajmuje też piątą pozycję pod względem liczby odwiedzających w ogólnym rankingu stron internetowych (za Google, Facebook.com, Youtube.com oraz Onet.pl). Jakim zainteresowaniem ten serwis aukcyjny cieszył się w przeszłości? Kto go odwiedzał kiedyś, a kto teraz? Jak długo przeglądają go internauci? Na te pytania postanowił odpowiedzieć Gemius. Przeanalizowane dane pochodzą z lat 2005–2014.

Na Allegro zagląda ponad połowa internautów

Analiza danych z 2014 roku pokazuje, że Allegro.pl odwiedza prawie sześciu na dziesięciu internautów (57 proc.). Z kolei w 2005 roku serwis ten cieszył się zainteresowaniem mniej niż połowy użytkowników sieci (46 proc.).

Krócej o półtorej godziny

Analiza pokazuje, że w ciągu miesiąca użytkownik strony Allegro.pl spędza na niej średnio 2 godziny i 58 minut. Z kolei trzy lata temu użytkownicy tej strony WWW gościli na niej dłużej – średnio 4 godziny i 23 minuty. Ponadto okazuje się, że czas trwania odsłony serwisu Allegro.pl wynosi obecnie średnio 58 sekund. W 2011 roku średni czas trwania odsłony był krótszy – wynosił średnio 39 sekund.

Mateusz Gordon, ekspert e-commerce firmy Gemius, wyjaśnia przyczyny, które wpłynęły na to, że użytkownicy Allegro.pl spędzają na tej stronie mniej czasu. – Znacząco została poprawiona nawigacja serwisu, dzięki czemu zarówno wystawianie aukcji, jak i kupowanie stało się szybsze. Zmniejszyła się liczba internautów, którzy tylko dla rozrywki przeglądają oferty sprzedaży na przykład samochodów czy sprzętu audio. Coraz bardziej świadomi klienci wchodzą na Allegro.pl, aby kupić coś konkretnego, a nie dla samej przyjemności oglądania różnych ofert, jak to było na początku funkcjonowania tego serwisu – tłumaczy ekspert.

Coraz więcej odsłon mobilnych

Internauci coraz częściej łączą się ze stroną Allegro.pl za pomocą urządzeń przenośnych (analiza nie obejmuje odsłon wykonanych za pomocą aplikacji mobilnej). Obecnie na jedną osobę odwiedzającą stronę Allegro.pl przypada miesięcznie 8 odsłon wykonanych na urządzeniach mobilnych i 184 odsłony na u...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy