Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

27 października 2017

Formaty reklamowe, które niebawem odejdą do lamusa

223
W ostatnim czasie tematem, który wywołał sporą dyskusję w branży marketingowej było nagminne stosowanie adblocków przez użytkowników Internetu. Temat powrócił wraz z utworzeniem koalicji „BetterAds”. Jakie zmiany czekają rynek reklamy w Internecie?

Globalna jedność

POLECAMY

„The Coalition of BetterAds” to związek, który zrzesza organizacje reklamowe, reklamodawców, wydawców oraz właścicieli sieci reklamowych. Sojusz powstał w celu edukacji rynku reklamowego w kwestii intruzywnych formatów reklamowych. Członkowie organizacji apelują o zaniechanie stosowania nachalnych formatów reklamowych, które drażnią Internautów, a tym samym prowadzą do wzrostu osób używających adblocków.  

To, że obecnie stosowane formaty są zbyt irytujące, doskonale pokazuje badanie przeprowadzone przez koalicję „BetterAds”. Obejmuje ono grupę 25 000 internautów. Dzięki wynikom badania, marketerzy otrzymali jasną odpowiedź na temat tego, które reklamy są tolerowane przez użytkowników, a które nie.

Uciążliwe formaty

Uczestnicy badania wskazali 6 formatów reklam stosowanych w przeglądarkach desktopowych oraz 12 formatów mobilnych najbardziej intruzywnych dla odbiorców.  To wyraźny znak dla wydawców, którzy powinni się zastanowić nad lepszym doborem formatów reklamowych. Już niedługo z sieci może zniknąć kilka z nich. Jakich? Oto podpowiedź:

Pop-upads – tym reklamy pełnoekranowej, czyli jak sama nazwa wskazuje – wyświetlają się na pełnym ekranie i blokują dostęp do treści strony. Pop-up pojawia się chwilę po tym, jak strona zaczyna się ładować i jest wspominana przez użytkowników jako jeden z bardziej irytujących formatów.

Reklamy wideo z automatycznym dźwiękiem – głos włącza się samoczynnie, bez interakcji użytkownika. Nierzadko reklama umożliwia wyłączenie dźwięku za pierwszym razem, dlatego często internauci szybko opuszczają przeglądaną stronę.

Reklamy odliczające czas do zamknięcia – pojawiają się od razu po załadowaniu strony. Przy formatach tego typu pojawia się sekundnik, który odlicza czas do jego zamknięcia. Przedwczesne kliknięcie w ikonę zamknięcia powoduje nawarstwienie reklam.

Duże reklamy przy krawędzi strony – format, który trzyma się dolnego brzegu strony. W momencie przeglądania strony przez użytkownika, to statyczna reklama zajmuje ponad 30% strony i utrudnia przeglądanie treści.

Formaty zajmujące więcej niż 30% strony – gdy reklama na wersji mobilnej zajmuje więcej niż 30% pionowej wysok...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy