Dołącz do czytelników
Brak wyników

Firmy inwestują w lojalność i motywację

Artykuł | 20 kwietnia 2016 |
195
Już niemal połowa (47%) firm działających w Polsce prowadziła w 2015 roku kompleksowe programy motywacyjne skierowane do kontrahentów i partnerów biznesowych. Wzrosły również ich wydatki na ten cel. Przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services „Badanie potencjału rynku B2B” wskazuje na rozwój tego segmentu rynku.

Już niemal połowa (47%) firm działających w Polsce prowadziła w 2015 roku kompleksowe programy motywacyjne skierowane do kontrahentów i partnerów biznesowych. Wzrosły również ich wydatki na ten cel. Przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services „Badanie potencjału rynku B2B” wskazuje na rozwój tego segmentu rynku.

POLECAMY

Coraz więcej firm dostrzega wagę budowania relacji B2B i decyduje się na prowadzenie akcji wsparcia sprzedaży. Lojalność i motywacja są w cenie, bo jak pokazują wyniki tegorocznej edycji „Badania potencjału rynku B2B”, prowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, przedsiębiorstwa chcą na nie przeznaczać coraz większe kwoty. Rosnące wydatki na BTL w B2B W 2015 roku firmy wydawały na działania BTL B2B średnio 530 000 zł.

Dla porównania w 2014 roku, przekazały na tego rodzaju wsparcie marketingowe średnio 420 000 zł. Mało tego, aż 40 procent z nich zadeklarowało, że utrzyma budżet na budowanie lojalności B2B na podobnym poziomie, a 38 procent zwiększyło wydatki na poszukiwania możliwości przywiązania klientów biznesowych do swoich marek i produktów. Cieszy nas to, że niezmiennie rośnie odsetek firm, dla których akcje wsparcia sprzedaży nie mają charakteru przypadkowego czy jednorazowego. Rosnące rok do roku budżety świadczą o tym, że firmy są przekonane nie tylko o konieczności, ale i skuteczności takich działań. Marketerzy doskonale zdają sobie sprawę ze stale rosnącej konkurencyjności rynku, a co za tym idzie z tego, że warto oferować partnerom biznesowym wartość dodaną - powiedział Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie.

Nagrody dające wolność wyboru Jak przyciągnąć uwagę i zmotywować uczestników do udziału w akcjach motywacyjnych? Zaoferować im atrakcyjne nagrody. To od nich w dużej mierze zależy liczba uczestników biorących udział w danym przedsięwzięciu. Beneficjentom rosną apetyty i chcą za swoją lojalność i zaangażowanie otrzymać wartościową gratyfikację. Z badania wynika, że największą popularnością wśród narzędzi do nagradzania wykorzystywanych w akcjach BTL wciąż cieszą się nagrody rzeczowe i gotówka, ale sukcesywnie rośnie zainteresowanie wykorzystywaniem takich nagród jak: kupony oraz karty przedpłacone. A to dlatego, że coraz więcej uczestników docenia możliwość samodzielnego wyboru swojej nagrody.

Nieocenieni zewnętrzni eksperci Zaplanowanie wszystkich kluczowych elementów programu i bieżący monitoring akcji wpływa bezpośrednio na jego powodzenie i...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy