Pojęcie faktoringu znane jest blisko 90% badanych małych i średnich przedsiębiorców, a z usług faktoringu w chwili obecnej korzysta niespełna 11% badanych przedsiębiorstw (wzrost o 2,4 pkt. proc.) - wynika z 13. fali badania Bibby MSP Index realizowanego przez Bibby Financial Services. Według danych Polskiego Związku Faktorów obroty całej branży faktoringowej wzrosły w pierwszym kwartale o 20,7%.
Pojęcie faktoringu znane jest blisko 90% badanych małych i średnich przedsiębiorców, a z usług faktoringu w chwili obecnej korzysta niespełna 11% badanych przedsiębiorstw (wzrost o 2,4 pkt. proc.) - wynika z 13. fali badania Bibby MSP Index realizowanego przez Bibby Financial Services. Według danych Polskiego Związku Faktorów obroty całej branży faktoringowej wzrosły w pierwszym kwartale o 20,7%.
W marcu podpisaliśmy rekordową liczbę umów z nowymi klientami na usługi faktoringowe. Zawarliśmy ich o prawie 25% więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku. To pokazuje, że małe i średnie przedsiębiorstwa mają coraz większą świadomość usług faktoringowych - komentuje Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny Bibby Financial Services. Dla blisko 80% badanych korzystanie z faktoringu poprawia ich sytuację finansową, a dla 72,5% badanych – znacząco skraca czas oczekiwania na gotówkę.
Najistotniejsze cechy firmy faktoringowej w trakcie korzystania z jej usług to – zdaniem 55,8% badanych (wzrost o 3,2 pkt. proc.) „jakość obsługi” oraz „szybkość obsługi/ reakcji na zlecenie” (53,5% wskazań). Porównanie trzech narzędzi finansowania (kredytu, leasingu i faktoringu) pokazuje, że faktoring najwyżej oceniany jest w kategoriach najmniejszej biurokracji, szybkości uzyskania środków oraz zbędności dodatkowych zabezpieczeń. Małe i średnie firmy potrzebują profesjonalnego, ale również indywidualnego, podejścia w kwestii pomocy w finansowaniu i zrozumieniu modelu ich funkcjonowania – dodaje Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny Bibby Financial Services.
Nadal najpopularniejsze formy finansowana działalności przedsiębiorstwa to kredyt bankowy (58,2% wskazań) oraz środki własne (52,2% wskazań) wynika z badania Bibby MSP Index.
Najczęściej wybieraną formą faktoringu jest faktoring krajowy z regresem – 44% badanych właśnie z takiej formy faktoringu obecnie korzysta – pokazuje badanie Bibby MSP Index. Widzimy również wzrost zainteresowania faktoringiem krajowym pełnym – zan...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły