Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

27 kwietnia 2018

eBay: sztuczna inteligencja napędza e-commerce

0 322
Amerykańska platforma sprzedażowa eBay w komunikacie wynikowym za I kwartał poinformowała m.in. o pracach nad rozwiązaniami z zakresu sztucznej inteligencji. Na stanowisko głównego naukowca ds. AI firma powołała Jana Pedersena, wcześniej specjalistę ds. analizy danych w Twitterze, który z całym zespołem będzie opracowywał kolejne narzędzia z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań.

Handel elektroniczny przyszłości

POLECAMY

Zastosowanie sztucznej inteligencji w e-commerce jest bardzo szerokie. Można powiedzieć, że w handlu, nie tylko internetowym, kluczem jest identyfikacja intencji i zachowań zakupowych konsumentów. Niezależnie od kanału, zrozumienie czego chcą klienci jest niezbędne do zapewnienia prawdziwie osobistego, kontekstowego doświadczenia zakupowego.

Jednym z najważniejszych obszarów sztucznej inteligencji jest tzw. uczenie maszynowe czy rozszerzona rzeczywistość. Rozwiązania te bazują na algorytmach i wykorzystywane są w handlu internetowym na wiele sposobów takich jak m.in. wirtualni asystenci, systemy rekomendacji produktów, dostosowanie wyników  wyszukiwania czy prognozowanie cen.  

Sztuka personalizacji ­– eBay case study, Małgorzata Gliszczyńska,  dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną

W eBay staramy się skupiać przede wszystkim na doświadczeniu zakupowym klientów. W ostatnim czasie wprowadziliśmy nowe funkcje, które sprawiły, że zakupy stały się jeszcze bardziej spersonalizowane i intuicyjne. W 2016 roku udostępniliśmy (na razie w USA) funkcjonalność opartą na rozwiązaniach z zakresu sztucznej inteligencji, czyli tzw. „ShopBot”. To osobisty asystent zakupów na Facebook Messenger. 

Badamy aktywność mózgu kupujących

W październiku ubiegłego roku eBay przeprowadził eksperyment we współpracy z Saatchi Art, który miał na celu stworzenie podświadomego doświadczenia zakupowego. Było to pierwsze tego typu przedsięwzięcie na świecie. Badanie nazwane „Sztuka zakupów” towarzyszyło uruchomieniu odświeżonej wersji platformy, opartej na wykorzystaniu rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. Przy pomocy urządzeń elektroencefalograficznych rejestrowano aktywność mózgu uczestników, którzy zaproszeni zostali do obejrzenia specjalnej wystawy. Technologia ta może okazać się przyszłością dla e-commerce umożliwiając całkowitą personalizację zakupów.

Czasami warto myśleć „inside the box”

Zastosowanie tzw. „rozszerzonej rzeczywistości” (ang. augmented reality – AR) w postaci aplikacji mobilnych nabiera bardzo szybkiego tempa. Niektóre aplikacje umożliwiają umieszczanie obiektów 3D (np. mebli) w celu sprawdzenia, jak może...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy