Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

26 stycznia 2018

E.Leclerc ze wzrostem obrotów w 2017 roku Kontynuacja strategii stawiania na polską i tradycyjną żywność przynosi efekty

232
Grupa super- i hipermarketów E.Leclerc Polska osiągnęła w 2017 roku obroty na poziomie 2,8 mld złotych. Jest to najlepszy wynik marki w ciągu ostatnich lat i potwierdzenie słuszności wybranego kierunku rozwoju.

Stabilna pozycja grupy

POLECAMY

E.Leclerc podsumował swoje obroty w Polsce na koniec 2017 roku. Ostateczne dane dowodzą, że grupa coraz lepiej radzi sobie w otoczeniu intensywnie rozwijających się dyskontów i bardzo konkurencyjnego rynku oraz jest w stanie odpowiedzieć na zróżnicowane potrzeby konsumentów.

– Jesteśmy usatysfakcjonowani poziomem obrotów za 2017 rok. Cieszymy się tym szczególnie w kontekście ostatniego okresu trzyletniej deflacji na rynku spożywczym, która w 2016 nie pokrywała się w naszym przypadku ze wzrostem ilości produktów. Wyniki pokazują nie tylko  umocnienie E.Leclerc Polska, ale także dowodzą, że wybrany przez nas kierunek rozwoju jest słuszny. Zamierzamy kontynuować naszą strategię oferowania klientom szerokiego wyboru produktów, mocno stawiać na promocje, a także poszerzać naszą działalność o nowe lokalizacje – mówi Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.

W 2017 roku zostało otwartych 5 nowych sklepów E.Leclerc: w Tarnowie, Nowym Targu, Zakopanem,  Zbylitowskiej Górze i Tarnowcu. Dwie ostatnie placówki należą do nowego formatu marki –  E.Leclerc Express. Połączenie prowadzenia sprzedaży w super- i hipermarketach i mniejszych formatach stanowi odpowiedź na oczekiwania konsumentów. Inwestycja ta stała się możliwa dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań logistycznych.  Obecnie pod szyldem marki funkcjonuje 49 sklepów w 44 miejscowościach, na terenie 15 województw. Do wzrostu liczby placówek, zarówno organicznych, jak i sklepów partnerskich, przyczyniły się miedzy innymi inwestycje E.Leclerc. W 2017 roku, większość sklepów marki zainwestowała w modernizacje i nowe oferty dotyczące działów owoce i warzywa czy ekologicznych i bezglutenowych oraz akcji Nasze Regiony Mają Talent.

Ważną inicjatywą E.Leclerc w 2017 roku było złożenie oferty do Sądu Gospodarczego w Krakowie dotyczącej aktywów Almy. Działanie to wpisuje się w kierunek rozwoju marki obrany na najbliższe lata. W roku 2017 marka wprowadziła także duże projekty strukturalne, szczególnie w zakresie IT i logistyki. Poprawiły one efektywność operacyjną punktów sprzedaży. Projekty te będą kontynuowane w ramach trzyletniego planu rozwoju E.Leclerc. Planowana jest także dalsza rozbudowa sieci stacji paliw przy sklepach...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy