E-commerce - zestawienie 15 narzędzi i wtyczek, które zwiększą efektywność twoich działań

Temat numeru

Nie możesz prowadzić skutecznego e-commerce, jeśli nie będziesz wiedział, czego oczekuje od Ciebie użytkownik. W skutecznej sprzedaży online należy wyjść naprzeciw oczekiwaniom i efektywnie pobudzić chęć zakupową użytkownika. Zestawienie prezentuje narzędzia o różnych funkcjonalnościach i zastosowaniu, które pomogą wprowadzić elementy zwiększające skuteczność prowadzonych działań i pozwolą zautomatyzować część procesów sprzedażowych.

Bing Webmaster Tools

Microsoftu przedstawiać nikomu nie trzeba, ale nie wszyscy pewnie wiedzą, że gigant z Redmont posiada własną wyszukiwarkę internetową. Bing, bo o niej mowa, nie zagraża, co prawda, dominacji wyszukiwarki Google, ale w swoim arsenale ma konkurencyjne narzędzie do Google Search Console. Bing Webmaster Tools oprócz analogicznych funkcji, jakie są w GSC, umożliwia skanowanie serwisu pod kątem błędów SEO (do 1000 urli jednorazowo) oraz dostęp do usługi Microsoft Clarity – analiza behawioralna (zapis sesji, mapy ciepła, insights). Dostęp do usługi Bing jest bezpłatny.

POLECAMY

Surfer + Keyword Surfer

Jeśli pracujesz nad poprawą widoczności sklepu internetowego, to na pewno dużo energii poświęcasz na pracę z treścią, szukanie kalorycznych fraz, które będą wyszukiwane przez użytkownika i docenione przez algorytmy Google. Aby poprawić efektywność planowanych działań contentowych, możesz wykorzystać Content Planner i SERP Analyzer, moduły, które są składowymi Surfer. Twórcy narzędzia udostępnili bezpłatne rozszerzenie do przeglądarki Chrome, które pozwala w szybki sposób poznać wolumen wyszukiwań, liczbę słów wykorzystaną w linku poszczególnego wyniku i liczbę wystąpień frazy w treści. Bez konieczności wchodzenia w poszczególne linki możesz ocenić konkurencję pod kątem dostarczonej treści, np. dla kart produktowych czy wpisów blogowych.
 

Rys. 1. SERP Analyzer w Surfer. Źródło: Surfer

Answer the public

Dobrej jakości teksty, dopasowanie tematyczne odpowiadające zapytaniom użytkowników jest kluczowe dla budowania widoczności e-commerce dla długiego ogona (long tail). Dlatego umieściłem tutaj jeszcze jedno narzędzie do poszukiwania fraz, które sprowadzą wartościowy ruch. Answer the public jest odpowiedzią na pytanie, co ludzie wpisują w wyszukiwarkach. Wystarczy wybrać dany kraj, język i wpisać interesującą frazę. Wynikiem będą warianty pytań, jakie użytkownik może zadać, szukając opinii o produkcie. Narzędzie znacznie ułatwi planowanie działań contentowych, które będą przynosić realne korzyści dla Twojego sklepu internetowego. 

Optin Monster

Jeśli budujesz listę mailingową, często wykorzystujesz pop-up do komunikacji o promocjach, to Optin Monster pozwoli przejść do wyższej ligi i to metodą Drag and Drop. Jest to kompletne narzędzie, które pozwoli uruchomić różne formy powiadomień pop-up, formularzy zapisów z możliwością wzbogacenia o takie elementy, jak wideo, odliczanie czasu, koła fortuny itp. Wbudowany edytor wizualny pozwala na stworzenie dowolnej kreacji. Główną siłą Optin Monster jest możliwość konfiguracji złożonych scenariuszy powiadomień. Możemy zaplanować komunikat, który będzie aktywowany zarówno na podstawie ciasteczka, źródła wizyty użytkownika, intencji, jak i innych zmiennych. Pozwala na precyzyjne zaplanowanie komunikatu na podstawie zachowania użytkownika.
 

Rys. 2. Graficzny edytor pop-upów w OptinMonster. Źródło: OptinMonster

TrustMate

W celu pozyskania wiarygodnych opinii o firmie i produktach warto wykorzystać do tego wyspecjalizowane platformy. Jedną z nich jest TrustMate. Zakładając konto, otrzymamy dostęp do kilkunastu widgetów gotowych do umieszczenia w obrębie e-commerce. Predefiniowane szablony e-maili z możliwością edycji nie powinny sprawić problemów nawet osobie z małym doświadczeniem technicznym. Dodatkową funkcją TrustMate jest opcja dołączania ankiet, które mogą posłużyć do zbadania satysfakcji klienta. Gotowe integracje dla popularnych platform e-commerce, również z Google Shopping, skrócą czas uruchomienia do niezbędnego minimum.

PushPushGo

Z notyfikacjami push jest jak z newsletterem, dość łatwo można przesadzić. Zbyt duża liczba nadmiarowych komunikatów może zniechęcić naszego użytkownika. Jeśli chcesz dobrze zagospodarować pozyskanych subskrybentów koniecznie wykorzystaj segmentację oraz automatyczne scenariusze. Odpowiednio stworzone scenariusze będą automatycznie zachęcać do ponownych odwiedzin w z góry ustalonych odstępach czasowych czy przypominać o porzuconym koszyku.

Edrone

Dedykowane rozwiązanie marketing automation dla e-commerce. Edrone automatyzuje działania związane m.in. z odzyskiwaniem porzuconych koszyków, rekomendacją produktów (cross-selling, up-selling), dynamicznymi pop-upami. Zarówno gotowe integracje popularnych platform sprzedażowych, jak i zdefiniowane ścieżki automatyzacji pozwolą na szybkie uruchomienie najpopularniejszych scenariuszy, bez dodatkowych prac programistycznych. Zaimplementowana technologia customer inteligence odpowiada za agregowanie szczegółowych informacji o użytkowniku. Historia zachowania konkretnego użytkownika pozwala na stworzenie profilu, który będzie rozbudowywany nawet w przypadku, kiedy klient odwiedzi nasz sklep bez logowania się do konta. Experience marketing automation odpowiada za dopasowanie komunikatów z prezentowaną ofertą produktową.
 

Rys. 3. Panel analityczny edrone. Źródło: edrone

Senuto

Narzędzie wpisujące się w definicję data-driven. Narzędzie analityczne umożliwiające przeprowadzenie analizy widoczności Twojego e-commerce i porównania go z konkurencją. Monitorowanie słów kluczowych, baza słów kluczowych dostarcza informacji o średniej liczbie zapytań, sezonowości czy szacowanym koszcie CPC w kampaniach Google Ads. W zestawieniu kilka razy wspomniałem o pracy z treścią, Senuto również posiada narzędzie – Content Planner, które pomoże zoptymalizować strukturę treści w serwisie. Oprócz wspomnianych wcześniej głównych funkcji, otrzymasz dostęp do pakietu dodatkowych narzędzi, które dostarczą kolejnych informacji do głównych modułów analizy widoczności, bazy słów kluczowych, analizy SERP oraz monitoringu. Dodatki, takie jak analiza dziennych zmian w wyszukiwarce, ranking widoczności z podziałem na kategorię i technologię, obejmujące 4 kraje, są kolejną wartością dodaną. Twórcy zadbali również, o dedykowaną aplikację mobilną.
 

W procesie data driven przetwarzane są duże ilości danych. Podejmowanie decyzji opiera się na wnioskach z analizy pozyskanych danych, którymi są interakcje i zaangażowanie użytkowników. Wynikiem są prognozy, które mają na celu zwiększenie efektywności prowadzonych działań marketingowych.


ASPS

Do monitorowania pozycji sklepu internetowego na wybrane słowa kluczowe dobrym wyborem będzie ASPS – polska platforma do monitorowania pozycji. System codziennie monitoruje słowa kluczowe, uwzględniając w wynikach reklamy, kanibalizację słów kluczowych, materiały wideo, mapy oraz wyniki dla autokorekty tekstu. W zależności od wybranego pakietu dla każdej monitorowanej frazy możemy sprawdzić zarówno historię pozycji naszej witryny, jak i historię zmian w SERP-ach (max. do 14 dni).

Proofly

Kolejne narzędzie, które ma na celu zaangażowanie użytkownika i zbudowanie zaufania co do wyboru naszego e-commerce. Żeby uruchomić możliwość konfiguracji powiadomień, których jest kilkanaście do wyboru, wystarczy dodać krótki skrypt w kodzie strony lub za pomocą tag managera. Proofly oferuje wyświetlanie notyfikacji w obrębie serwisu, które mogą wyświetlać się w zależności od wykonanych interakcji użytkownika ze stroną. W zależności od potrzeb możemy wybrać notyfikacje informujące o dostępnym kodzie rabatowym, odliczaniu czasu, liczniku odwiedzających online i kilku innych formatach, które mają za zadanie zachęcić użytkownika do wykonania założonego przez nas celu.

Smodin

Każdy, kto musiał stworzyć opis dla n-tego wariantu jednego produktu, wie, jak szybko potrafi się wyczerpać pisarska kreatywność. Ktoś mądry wymyślił nauczanie maszynowe i powstały narzędzia, za pomocą których możesz przeredagować lub nawet stworzyć tekst od podstaw. Dzięki Smodin możesz przyśpieszyć tworzenie opisów w e-sklepie.

Landbot

Kolejne narzędzie automatyzujące powtarzalne procesy konwersacyjne. Landbot jest rozbudowaną platformą do tworzenia chatbota, który będzie automatyzował komunikację z użytkowniki...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy