Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

21 września 2018

E-commerce zawładnęło na dwa dni Krakowem! Co nowego słuchać w branży sprzedaży internetowej?

214
W dniach 13-14 września 2018 roku w Krakowie odbyła się edycja specjalna Mobile Trends Conference for e-commerce. Mieliśmy okazję wysłuchać polskich i zagranicznych ekspertów, którzy wypowiadali się pierwszego dnia na temat m-commerce, drugiego z kolei podzielili się na dwie ścieżki: projektowanie / UX / design oraz marketing / reklama / sprzedaż.

Niekwestionowany mistrz dwudniowej konkurencji wśród prelegentów

POLECAMY

Zdecydowanym faworytem uczestników wydarzenia został Krzysztof Marzec z Deva Group, który wygłosił prelekcję drugiego dnia konferencji podczas ścieżki dotyczącej marketingu. Uzyskał on najwyższą z możliwych ocenę w ankiecie konferencyjnej spośród wszystkich prelegentów obecnych podczas dwudniowego eventu. Poruszył tematykę, w której od lat czuje się najlepiej – SEO i Google Ads. Jako certyfikowany specjalista wskazał, które elementy sklepu internetowego mają największe znaczenie i jak stworzyć spójną strategię obecności e-firmy w Google. Posłużył się przy tym konkretnymi przykładami ze swojej pracy.

Na podium znalazły się także dwie prelegentki występujące podczas ścieżki związanej z projektowaniem i UX. Drugie miejsce zajęła Maria Leńczuk z Edisondy, trzecie natomiast Joanna Ostafin z Project: People. Maria opowiedziała o badaniach UX dotyczących oczekiwań klientów wobec sklepów internetowych oraz wskazała, które e-sklepy oferują najlepszą ścieżkę koszykową na podstawie rankingu Koszyk Roku 2018. Zaznaczyła przy tym, że klientom takich firm towarzyszą bardzo różne emocje, od zachwytu do totalnej irytacji, z czym powinien liczyć się każdy z branży. Najbardziej frustrująca okazuje się konieczność zakładania konta czy wymaganie zbyt szczegółowych informacji w formularzach podczas dokonywania zakupów. Jednak porzucone koszyki nie zawsze oznaczają coś złego! Ludzie po prostu sprawdzają jak działa dany sklep. W celu wprawienia klientów w zachwyt Maria radziła także umożliwienie zakupów bez logowania i zakładania konta, a związane jedynie z podaniem niezbędnych danych.

Joanna podczas swojego wystąpienia mówiła o projektowaniu interfejsu dla pokolenia Z. Posłużyła się tu konkretnym przykładem aplikacji finansowej Hajsy Doshły. Pokazała, jak w trakcie procesu projektowania plany rozmijają się często z rzeczywistością i w jaki sposób na rozbieżności takie reagować. Podpowiedziała również, że najlepszym sposobem na przeprowadzanie wywiadów z nastolatkami jest wykorzystanie potężnego medium – Facebooka. Dzięki temu odpowiedzi są udzielane chętniej i bardziej szczerze.

Najlepsi pierwszego dnia, czyli garść inspiracji dla e-commerce

Najwyższą ocenę spośród ekspertów występujących pierwszego dnia otrzymał Tomasz Karwatka z grupy Divante. Zaznaczył m. in., że średnio 19 sekund zajmuje załadowanie się strony internetowej na urządzeniu mobilnym, co w dzisiejszym świecie nie jest wynikiem zadowalającym. Co więcej, radził, by rozdzielić fron-end i back-end na dwie osobne aplikacje. Mówił o zaletach aplikacji PWA (Progressive Web Apps), które zajmują mniej miejsca, nie wymagają ciągłej aktualizacji i powinny być zdecydowanie częściej stosowane.

Na drugim miejscu znalazł się Tomasz Woźniak z Future Mind. Jego prelekcja dotyczyła innowacji i tego, w co firmy zamierzają inwestować w najbliższej przyszłości. Odpowiedź? W internet rzeczy i sztuczną inteligencję, które niedługo mogą zawładnąć rynkiem! Wskazał, jak potężne, innowacyjne firmy przejmują różne obszary rynku i z czego to wynika oraz jakie problemy mogą wiązać się z przeprowadzaniem cyfrowej transformacji.

Trzecie miejsce należało do zagranicznego gościa, który przyleciał specjalnie z Holandii. Jeroen van Geel z Oak&Morrow udowadniał uczestnikom, że ze sprzedażą własnych pomysłów jest jak z przekonywaniem znajomych do ulubionego filmu lub książki. Zaznaczył jednak, że sama idea to dopiero 10% procesu! Jeroen przedstawił drogę pomysłu od pierwszej wymyślonej funkcji, przez usługę, aż po biznes i wizję przyszłości. Tylko jak sprzedać pomysł CEO? Mamy receptę! Należy zainteresować go potencjal...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy