Visual Meta działa pod marką ShopAlike (LadenZeile w Austrii i Niemczech) na 13 europejskich rynkach. Korzystając z naszych własnych danych sprawdziliśmy, jakie podobieństwa i różnice występują pomiędzy konsumentami w poszczególnych krajach, pod względem używanych przez nich systemów operacyjnych, urządzeń, czy przeglądarek.
POLECAMY
Windows - król desktopu
Porównując desktopowe systemy operacyjne, zauważamy bez trudu, że Windows wciąż niepodzielnie rządzi w tej kategorii w każdym europejskim kraju. Ponad 85% użytkowników korzysta właśnie z tego systemu na swoich komputerach. Liczby mówią same za siebie: szacuje się, że na Świecie jest ponad miliard komputerów z systemem Windows. Z danych Apple, opublikowanych w kwietniu tego roku, wynikanatomiast, że na Świecie działa obecnie blisko 100 milionów komputerów z Mac OS.
Ponad 99% nowych smartfonów działa na Androidzie lub iOS
Na rynku smartfonów, mamy do czynienia z duopolem Androida i iOS, które podzieliły go niemal po połowie, a łącznie odpowiadają za ponad 99% nowych smartfonów. Choć na większości rynków europejskich przeważa Android (wyjątek stanowią tu w zasadzie Dania i Szwecja, w których wyraźnie przeważa iOS, a także Austria, Niemcy, Finlandia, czy Francja, gdzie dzielą one rynek mniej więcej po połowie), to według danych firmy badawczej Strategy Analytics, to iPhone 7 z systemem iOS był najlepiej sprzedającym się smartfonem w pierwszym kwartale 2017r.
Przeglądarka - hegemonia Google’a
Jeśli chodzi o przeglądarki, ogólnie w Europie dominuje Chrome z udziałem w rynku na poziomie 53,31%. Użytkownicy doceniają bezpieczeństwo, które zapewnia, a także szybkość i prostotę. Niemniej, jak przekonaliśmy się prz...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!