Dołącz do czytelników
Brak wyników

E-commerce Track: doz.pl, empik.com, allegro.pl, militaria.pl i e-sklep najlepiej oceniane

Artykuł | 5 sierpnia 2014 |
78
Za co polscy internauci doceniają sklepy internetowe? Które z nich najlepiej oceniają? Jak te oceny zmieniają się w czasie? To najważniejsze pytania, na jakie odpowiada ostatnia edycja raportu E-commerce Track z sierpnia 2014, realizowanego przez IRCenter i SW Research.

Za co polscy internauci doceniają sklepy internetowe? Które z nich najlepiej oceniają? Jak te oceny zmieniają się w czasie? To najważniejsze pytania, na jakie odpowiada ostatnia edycja raportu E-commerce Track z sierpnia 2014, realizowanego przez IRCenter i SW Research.

W ramach analiz uwzględniono deklaracje internautów składane od listopada 2013 do czerwca 2014.

Cena - to najważniejszy powód docenienia sklepów. Internauci doceniają e-commerce za niskie ceny zwłaszcza w okresie świątecznym. W tym kontekście za niskie ceny doceniane są najczęściej Allegro i Tablica / OLX. Wygoda zakupów - drugi najważniejszy czynnik oceny sklepów - jest związany z szybkością realizacji zamówień i dostępnym asortymentem. Podobnie do ceny - ten czynnik jest szczególnie istotny w trakcie robienia zakupów świątecznych. Za najbardziej wygodne uważane są sklepy: Dbam o Zdrowie i EMPiK. Profesjonalizm - czyli jakość oferowanych produktów, informacje na ich temat i bezpieczeństwo transakcji - to wymiar niezbyt zależny od sezonowości. Za najbardziej profesjonalne uznawane są: Allegro i Dbam o Zdrowie. Promocje - wpływają na ocenę sklepów tylko wśród 25% ich użytkowników. Promocje są szczególnie istotne w okresie zarówno zimowym, jak i letnim. Za promocje doceniane są: e-sklep Tesco i Matras. Doradztwo sprzedawców - Internauci najrzadziej doceniają sklepy za doradztwo sprzedawców (co doceniają głównie panowie – w kontekście militiaria.pl i Komputronika).

Ranking najczęściej wskazywanych czynników wyborów sklepów internetowych

Za co najbardziej doceniasz sklepy internetowe. w których zrobiłe(a)ś zakupy w ciągu ostatniego miesiąca?, N=2555

Dzięki długoterminowemu określaniu postaw internautó...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy