Dołącz do czytelników
Brak wyników

Drobny biznes, mobilne terminale, płatności zbliżeniowe – to filary rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce, jak wynika z raportu „Perspektywy rozwoju płatności bezgotówkowych w segmencie MSP

Artykuł | 3 lipca 2015 |
152
Segment małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) stanowi podstawę polskiej gospodarki. Firmy z tego obszaru generują lwią cześć PKB (67%) i tworzą większość miejsc pracy (70%). Organizacje zaangażowane w kampanię Warto Kartą – ogólnopolską akcję propagującą akceptację kart płatniczych wśród małych przedsiębiorstw – postanowiły przeanalizować zjawisko „ukartowienia” polskiego biznesu. Efektem jest opracowanie pt. „Perspektywy rozwoju płatności bezgotówkowych w segmencie MSP”.

Segment małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) stanowi podstawę polskiej gospodarki. Firmy z tego obszaru generują lwią cześć PKB (67%) i tworzą większość miejsc pracy (70%). Organizacje zaangażowane w kampanię Warto Kartą – ogólnopolską akcję propagującą akceptację kart płatniczych wśród małych przedsiębiorstw – postanowiły przeanalizować zjawisko „ukartowienia” polskiego biznesu. Efektem jest opracowanie pt. „Perspektywy rozwoju płatności bezgotówkowych w segmencie MSP”.

W Polsce od dekady widoczny jest bardzo dynamiczny rozwój obrotu bezgotówkowego, który eksperci kampanii Warto Kartą wiążą przede wszystkim z upowszechnianiem się płatności zbliżeniowych. Karty zbliżeniowe stanowią dziś ponad 70% wszystkich kart płatniczych w obrocie na terenie kraju. W praktyce, niemal wszystkie duże sieci handlowe akceptują płatności bezgotówkowe, w tym te, dokonywane zbliżeniowo. Segment małych i średnich przedsiębiorstw jest zatem naturalnym obszarem rozwoju sieci akceptacji. Zgodnie z danymi Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, 80% małych i średnich firm w Polsce działa w handlu i usługach. Oczekiwanie konsumentów ukształtowane przez dużych graczy bezpośrednio przekładają się na sytuację mniejszych firm, które muszą dostosowywać się do nowych standardów. Jednocześnie czynniki takie, jak obniżka opłaty interchange czy wprowadzanie na rynek terminali typu mPOS – znacznie tańszych w eksploatacji niż tradycyjne urządzenia – umożliwiają osiągniecie wspomnianych standardów nawet firmom jednoosobowym.  

- Innowacyjność jest wpisana w DNA Polskich ePłatności. Chcemy dostarczać naszym klientom rozwiązań, które pozwolą im podążyć za najnowszymi trendami w obszarze płatności i skutecznie wychodzić naprzeciw rosnącym oczekiwaniom konsumentów. To podejście wymaga uważnego monitorowania potrzeb biznesu i rzetelnego informowani...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy