Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

9 sierpnia 2018

Dowiedz się, co sprawia, że już połowa Polaków dokonuje zakupów przez internet

219
Potencjał urządzeń mobilnych nie jest jeszcze wystarczająco doceniany, a one same są niedostatecznie zaangażowane w sprzedaż internetową. Powoli przestają być jednak jedynie instrumentami wykorzystywanymi do komunikacji interpersonalnej, w coraz większym stopniu stając się narzędziami, za pośrednictwem których ich użytkownicy dokonują zakupów.

Jak pokazuje raport E-commerce w Polsce 2018, stworzony przez Gemius PBI, już ponad połowa kobiet i 46% mężczyzn w naszym kraju dokonuje zakupów przez internet. Aż 38% Polaków jest zainteresowanych obsługą klienta zgodnie z modelem “tylko online”, co na tle innych krajów Europy daje bardzo obiecujące wyniki. Warto przy tym zaznaczyć, że co czwarty Polak dokonuje zakupów jedynie mobilnie! Troska o klienta w sieci staje się zatem kwestią coraz bardziej istotną. O tym jak zwiększać grono odbiorców m. in. poprzez dostosowanie stron internetowych do ich potrzeb i oczekiwań oraz tworzenie nowoczesnych rozwiązań mobilnych, będzie można dowiedzieć się podczas wystąpienia Joanny Ostafin dotyczącego projektowania aplikacji dla generacji Z w trakcie konferencji Mobile Trends Conference for e-commerce, która odbędzie się 13-14 września 2018 roku w Krakowie.

POLECAMY

Jak sprostać oczekiwaniom klientów w sieci?

Rodzaje nabywanych przez internet produktów zależą od różnych czynników demograficznych, m. in. wykształcenia, wieku czy płci. Warto jednak zauważyć, iż niezależnie od tych zmiennych, konsumenci najczęściej sięgają po artykuły takie jak: książki, odzież i bilety na wydarzenia kulturalne. Wśród zalet dokonywania transakcji w e-sklepach, respondenci wymieniają prostotę i oszczędność czasu oraz pieniędzy w porównaniu z tradycyjnymi zakupami.

To interesujące, że już co czwarty Polak zamawia produkty przez zagraniczne sklepy internetowe, które stają się dostępne na wyciągnięcie ręki. Coraz więcej aktywnych użytkowników internetu przyznaje się do wykorzystywania w tym celu urządzeń mobilnych! Dzięki możliwości sprawdzenia oferty dowolnego sklepu przez 24 godziny 7 dni w tygodniu oraz braku konieczności wychodzenia z domu, jest to atrakcyjna forma dokonywania zakupów, sprawdzania opinii czy porównywania cen. Klienci chcą mieć jednak pewność, że ich dane nie są w żaden sposób zagrożone.

Jak wskazuje raport Koszyk Roku, 95% sklepów internetowych jest dostosowanych do urządzeń mobilnych i aż 94% z nich posiada zabezpieczenie certyfikatem SSL (https w adresie), dzięki któremu dane użytkowników są bezpieczne. Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Edisonda wskazują również na ważne aspekty, brane pod uwagę przez konsumentów w związku z podjętym przez nich procesem zakupowym w e-sklepach. Zgodnie z nimi jednym z istotnych powodów, dla którego użytkownik zakłada konto w sklepie internetowym jest chęć dokonania przez niego kolejnych zakupów w przyszłości. Znaczący jest także fakt, że ograniczenie ilości form płatności wywołuje niezadowolenie wśród nabywców. Podczas Mobile Trends Conference for e-commerce Maria Leńczuk, z wymienionej Edisondy, odpowie na pytanie, jak nie zniechęcić klienta sklepu internetowego i co powoduje jego powrot na stronę. Dodatkowo odwoła się do wyników wcześniej wspomnianego badania Koszyk Roku 2018 dogłębnie analizując jego dane.

Pomimo ogólnego zadowolenia i satysfakcji z realizowanych transakcji, ankietowani wskazują również kilka trudności i niedoskonałości, pojawiających się na etapie dokonywania zakupów internetowych. Oprócz długiego czasu oczekiwania na zamówienie czy wysokich kosztów dostawy, pytani deklarują, że najczęściej spotykanymi przez nich niedogodnościami są niedopasowane do urządzeń mobilnych witryny oraz niefunkcjonalne formularze. O tym, jak sprostać oczekiwaniom odbiorców opowie podczas Mobile Trends Conference for e-commerce Michał Giera ze Spicy Mobile, którego wieloletnie doświadczenie pozwoli ukazać praktyczne przykłady właściwych rozwiązań.

Co zrobić, aby przyciągnąć do siebie klienta?

Kilka praktycznych wskazówek osiągnięcia sukcesu w m-commerce zdradzi już we wrześniu Raluca Radu - Country Manager z Answear.ro, która organizuje także największe wydarzenie poświęcone branży sprzedaży internetowej w swoim kraju. Co więcej, na tema...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy