Dołącz do czytelników
Brak wyników

Nowości z branży

5 czerwca 2019

Dokąd zmierza europejska branża cyfrowa? Relacja z Interact 2019

310

Trzynasta edycja Interact – corocznego spotkania europejskiej branży reklamy cyfrowej - dobiegła końca. W tym roku wydarzenie organizowane wspólnie przez IAB Europe i IAB Polska po raz pierwszy odbyło się w Warszawie. 4-5 czerwca rozmawialiśmy o wyzwaniach i przyszłości branży pod hasłem przewodnim: Growing change. Changing growth. 

W Interact 2019 udział wzięło blisko 700 reprezentantów najważniejszych firm, agencji, świata mediów i nauki. Przez 2 intensywne dni dyskutowali tym, co dla współczesnego biznesu oznaczają zmiana i wzrost – dwie immanentne dla ery cyfrowej cechy.

POLECAMY

Co roku Interact gromadzi najważniejszych przedstawicieli europejskiego biznesu, którzy dyskutują o trendach, nowych technologiach i najlepszych rynkowych praktykach. Warszawa jako jedno  z najszybciej rozwijających się centrów cyfrowego świata stanowiła idealne miejsce i forum do wymiany branżowych doświadczeń - komentuje Townsend Feehan, CEO, IAB Europe

Wybitni prelegenci

Ponad 60 wybitnych ekspertów w kilkudziesięciu wystąpieniach oraz panelach dyskusyjnych przedstawiało najważniejsze trendy, nowe możliwości i wyzwania, jakie stoją przed europejską branża reklamy cyfrowej.

Wśród prelegentów wyłonionych na drodze call papers znalazła się Taide Guajardo, Brand Director and Brand Master Society w Procter & Gamble Europe, która na przykładzie działań P&G mówiła o tym, jak ciągłe redefiniowanie i  podważanie ich marek,  przyczynia się do wzrostu rynkowego giganta.


Liam Brennan, Global Director of Innovation w MediaCom, z kolei mówił o tym, w jaki sposób firmy mogą i powinny czerpać od start-upów, by wprowadzone innowacje rzeczywiście przetrwały w bardziej korporacyjnym świecie. 
 

Dominic Grainger, CEO, GroupM EMEA, podzielił się natomiast spostrzeżeniami i poglądami na temat przyszłości branży, tego, jak powinien zmienić się model działania agencji oraz jak najlepiej dostosować się do zmieniających się potrzeb klientów, m.in. w kontekście adresowalnej telewizji.

Podczas Interact 2019 wystąpili także m.in.: Anita Caras, Research Director, Verizon Media, Kristanne Roberts, Global Development Director, Kantar, Dr Jochen Schlosser, Chief Strategy Officer, Adform, James Brown, Managing Director EMEA, Rubicon Project, Sofie Rutgeerts, Senior Digital and Innovation Analyst, SBS Belgium.

Najbardziej aktualne branżowe tematy

Szeroko dyskutowanym tematem był programmatic, który w całej Europie z roku na rok dynamicznie zwiększa swój udział w wydatkach na reklamę display. Jak dokładnie kształtuje się rynek programmatic w Europie oraz jak zapewnić jakość, bezpieczeństwo oraz transparentność tego modelu? O  tym mówili eksperci zarówno podczas paneli dyskusyjnych, jak i swoich wystąpień.

Podczas Interact przyjrzeliśmy się bliżej temu, jaki wpływ na digital marketing wywarły ostatnie zmiany polityczne i regulacyjne. Wiele prezentacji oraz paneli dyskusyjnych poświęconych było  RODO – po pierwszym roku od wprowadzenia rozporządzenia w życie. Eksperci rozmawiali o tym, jak teraz marki mogą kreować wartościowe doświadczenia, jednocześnie stawiając bezpieczeństwo danych użytkowników na pierwszym miejscu. Ważnym punktem konferencja była wnikliwa dyskusja na temat IAB Europe Transparency and Consent Framework 2.0 – najnowszej aktualizacji rozwiązania open source, które pozwala firmom i konsumentom uzyskać większą kontrolę i dynamiczny wgląd w strony internetowe, które uzyskują dostęp i przetwarzają dane osobowe konsumentów w Unii Europejskiej.

Nie zabrakło także tematu sztucznej inteligencji. Eksperci przekonywali, że branża nie powinna bać się AI, które stanowi kolejne marketingowe narzędzie. Powinniśmy skupić się raczej na mądrym rozwijaniu możliwości, jakie oferuje machine learning, szczególnie w kontekście efektywności działań. .

Podczas wydarzenia premierowo zostały  zaprezentowane także wyniki AdEx Benchamark Study – corocznego badania IAB Europe, które stanowi nieocenione źródło informacji o aktualnej kondycji europejskiego rynku reklamy cyfrowej. Wyniki badania znajdują się tu...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy