Papier, a szczególnie ten wirtualny, przyjmie wszystko, ale żeby zaangażować odbiorcę i przyciągnąć jego uwagę na dłużej, trzeba się trochę bardziej postarać. O czym należy pamiętać, tworząc treści na strony i blogi? Jakich pięciu kroków powinien przestrzegać redaktor online?
POLECAMY
Krok pierwszy – ustal, do kogo piszesz
Przed przystąpieniem do pisania warto doprecyzować, kto będzie odbiorcą tworzonych treści – ustalić tzw. persony i grupy docelowe, czyli profil idealnego klienta, który ma konkretne potrzeby czy obawy. Ułatwia to określenie kierunku działań, dopasowanie stylu, języka i samego sposobu komunikacji z czytelnikiem. Zwiększa też szansę na jego zaangażowanie i wykonanie konkretnych akcji po zapoznaniu się z materiałem. Jak stworzyć idealną personę? Próbując odpowiedzieć na pytania dotyczące charakterystyki osobowej odbiorcy, jego trybu życia czy zainteresowań. Lista pytań powinna odnosić się do:
- wieku, płci, miejsca zamieszkania,
- statusu materialnego,
- wykształcenia,
- aktualnego stanowiska,
- możliwych potrzeb i obaw,
- zainteresowań,
- preferowanego medium do wyszukiwania informacji oraz komunikacji,
- najczęściej wybieranego urządzenia do wyszukiwania informacji: telefonu, tabletu, komputera.
W tym miejscu trzeba oddzielić znaczenie pojęć persona oraz grupa docelowa. Wybrana grupa składa się z kilku person, czyli archetypów idealnego klienta. Dlatego jednocześnie może to być młoda kobieta obejmująca kierow...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!