Dołącz do czytelników
Brak wyników

Dane – nowa waluta w biznesie

Artykuł | 11 maja 2017 |
196

Gromadzenie i analiza danych, które firma uzyskuje dzięki prowadzeniu programu lojalnościowego to ogromna wartość dodana dla każdego przedsiębiorstwa. Jednak nie wszyscy organizatorzy zdają sobie sprawę z potencjału biznesowego, który drzemie 
w informacjach dobrowolnie przekazywanych przez uczestników. Do czego mogą się przydać i jak efektywnie je wykorzystywać? 

Marketerzy wiedzą, że im lepiej znają swoich klientów, tym lepszą ofertę mogą dla nich przygotować. Skąd jednak czerpać te bezcenne informacje? Dane opisujące zainteresowania, intencje zakupowe czy cechy demograficzne grupy docelowej można kupić m.in. od domów mediowych czy też innych podmiotów gromadzących je w celach marketingowych. Istnieje jednak prostszy i znacznie tańszy sposób. Wystarczy wykorzystać naturalny potencjał bieżących działań prowadzonych przez firmę – 
np. z realizowanego programu lojalnościowego.
 
Dla optymalizacji przedsięwzięcia…

W większości nowoczesnych programów lojalnościowych, opartych na internetowych platformach, każda biorąca w nim udział osoba, po zalogowaniu ma dostęp do swojego indywidualnego profilu. Jest to bardzo praktyczne i atrakcyjne narzędzie, a korzystający z niego uczestnicy tworzą swego rodzaju związaną z daną marką społeczność, której warto się bliżej przyjrzeć.

Prowadzone przez nas długofalowe programy lojalnościowe oparte są najczęściej o platformę internetową, która gromadzi szereg różnorodnych i użytecznych dla organizatorów informacji. Od danych sprzedażowych i zakupowych poprzez dane użytkowników zbierane w procesie rekrutacyjnym po rejestr ich codziennej aktywności i zamawiane nagrody. Aby móc z nich skorzystać wystarczy je regularnie analizować i umiejętnie wyciągać wnioski – powiedział Krzysztof Majdan Kierownik ds. Rozwoju i Wsparcia Programów, Sodexo Benefits and Rewards Services.   

Pozyskane informacje pozwalają m.in. zobaczyć jakie kategorie produktów cieszą  się największym powodzeniem; które zadania i związane z nimi promocje są najbardziej popularne; które regiony w Polsce są najbardziej aktywne i mają największy potencjał rozwojowy; jakie nagrody są najczęściej zamawiane. Analiza tych danych daje organizatorom szansę na wprowadz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy