Dołącz do czytelników
Brak wyników

Czy Święty Mikołaj istnieje?

Artykuł | 28 listopada 2016 |
189
Polacy zadeklarowali, że w 2016 r. na Święta przeznaczą średnio aż 1121 zł, co stanowi 5% wzrostu względem ich faktycznych wydatków z roku poprzedniego. 43% tej kwoty zostanie przeznaczone na prezenty, 46% na jedzenie, a pozostałe 11% na spotkania ze znajomymi i bliskimi.[1] Użytecznych informacji o tym kiedy i jak poprowadzić kampanię w tym czasie dostarczy analiza trendów świątecznych z wyszukiwarki Google. Warszawa, 24 listopada 2016 r. - Ponad połowa Polaków zamierza zrobić zakupy świąteczne w pierwszych dwóch tygodniach grudnia lub jeszcze w listopadzie. 50% konsumentów do zakupu prezentów wybierze kanały online. 40% użytkowników skorzysta z komputerów, a 10% z urządzeń mobilnych. Produkty najchętniej kupowane przez internet to multimedia, nowoczesna technologia, książki i moda.[2]
Polacy zadeklarowali, że w 2016 r. na Święta przeznaczą średnio aż 1121 zł, co stanowi 5% wzrostu względem ich faktycznych wydatków z roku poprzedniego. 43% tej kwoty zostanie przeznaczone na prezenty, 46% na jedzenie, a pozostałe 11% na spotkania ze znajomymi i bliskimi.[1] Użytecznych informacji o tym kiedy i jak poprowadzić kampanię w tym czasie dostarczy analiza trendów świątecznych z wyszukiwarki Google.

Warszawa, 24 listopada 2016 r. - Ponad połowa Polaków zamierza zrobić zakupy świąteczne w pierwszych dwóch tygodniach grudnia lub jeszcze w listopadzie. 50% konsumentów do zakupu prezentów wybierze kanały online. 40% użytkowników skorzysta z komputerów, a 10% z urządzeń mobilnych. Produkty najchętniej kupowane przez internet to multimedia, nowoczesna technologia, książki i moda.[2]

POLECAMY

 W Polsce na dobre zagościły amerykańskie tradycje związane ze świątecznymi zakupami. Analiza trendów[3] wskazuje, że internauci coraz częściej szukają informacji o Czarnym Piątku (+200% r/r), czyli ostatnim piątku listopada, kiedy wiele sklepów znacznie obniża ceny, Cyber Poniedziałku (+125% r/r) - w tym roku 28 listopada, kiedy to wyprzedaże oferują sklepy internetowe, oraz Dniu Darmowej Dostawy (+52% r/r), który w tym roku wypada 29 listopada. Polacy poszukują w Google również inspiracji do wyboru prezentów dla najbliższych. Świadczą o tym frazy takie, jak prezent dla mamy, prezent dla niego, pomysł na prezent dla chłopaka, prezent dla niej, prezent dla taty, prezenty na święta, prezent dla przyjaciółki, prezent dla dziewczyny, prezenty pod choinkę, prezent dla rodziców, prezent dla dziadka, prezent dla babci czy prezent dla 10latki. Internauci pytają też o to czy Święty Mikołaj istnieje, kiedy spadnie śnieg i kiedy jest Wigilia?

W okresie przedświątecznym realizujemy akcje z gotowymi zestawami prezentowymi, które promujemy przy pomocy AdWords. Chcemy w ten sposób ułatwić klientom znalezienie prezentów na Mikołajki lub Boże Narodzenie. Dzięki narzędziom analitycznym, jak Google Analytics wiemy, jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem internautów, co pozwala nam skompletować atrakcyjne dla nich zestawy. Komunikację ułatwia nam również tworzenie linków do podstron z ofertami sezonowymi lub zestawami prezentowymi, które są następnie łatwiejsze do znalezienia w wyszukiwarce - mówi Bernard Piekara, Manager w nastopy.pl.

Święta dla wielu Polaków to przede wszystkim wieczerza wigilijna w gronie najbliższych, co jest wyraźnie odzwierciedlone w trendach wyszukiwania. W grudniu 2015 r. internauci pytali najczęściej o produkty z kategorii przysmaki i specjały (+47%), ryby i owoce morza (+43%), przepisy (+25%) oraz mięso i drób (+24%). Hasła, które przed Świętami najszybciej zyskiwały popularność to przede wszystkim: ryba po grecku, pierniczki, potrawy wigilijne, barszcz wigilijny, kompot z suszu, makowiec, kapusta z grochem, zupa grzybowa, kapusta z grzybami, ciasto na pierogi, sałatka śledziowa, karp w galarecie, sernik, kutia i piernik. W 2016 r. udział wyszukiwań mobilnych w kategorii związanej z jedzeniem i gotowaniem wyniósł 37%. Analogicznie, w okresie przedświątecznym wzrastało zainteresowanie produktami wykorzystywanymi w kuchni i jadalni. Hasła dotyczące pieczenia w grudniu 2015 r. zyskały na popularności 32%, tekstyliów kuchennych 30%, sreber 29%, ekspresów do kawy 27%, a robotów kuchennych 26%. Najbardziej trendujące frazy w tej kategorii to, zaparzacz do kawy, ekspres do kawy, kawiarka, serwis obiadowy, foremki do pierników, szybkowar, maszynka do mięsa, prodiż czy spieniacz do mleka. Internauci szukają też instrukcji, jak wykonać niektóre czynności o czym świadczą zapytania: składanie serwetek, świąteczny stół, jak ułożyć sztućce czy nakrycie stołu.

W grudniu użytkownicy intensywniej rozglądają się za kuponami i rabatami. Pod koniec roku Polacy znacznie częściej wpisują w wyszukiwarkę wyprzedaże, karta podarunkowa, kody rabatowe, wyprzedaże po świętach, voucher, kupony rabatowe czy promocje. W 2016 r. zapytania mobilne w tej kategorii stanowiły 29%. W okresie Świąt wielu internautów rozgląda się także za szybkimi pożyczkami. Pod koniec 2015 r. zyskiwały popularność zapytania o kredyty i pożyczki osobiste (+6%) czy o finansowanie zakupu (+5%). W grudniu użytkownicy najczęściej wpisują w wyszukiwarkę pożyczki, pożyczki na dowód, pożyczki przez internet, chwilówki, pożyczki bez bik, pożyczki społecznościowe, pożyczki online, umowa pożyczki pieniędzy. Warto zwrócić uwagę, że w 2016 r. wyszukiwania z poziomu smartfona w tej kategorii wyniosły 27%.

 W związku z coraz popularniejszym trendem zamawiania prezentów online internauci rozglądają się także za korzystnymi możliwościami dostawy. W grudniu 2015 r. Polacy interesowali się dostarczaniem poczty i paczek (+26%), kurierami (+23%) oraz znaczkami i kopertami (+11%). Zapytania najszybciej zyskujące popularność to tracking, śledzenie przesyłek, śledzenie poczta, śledzenie paczki, paczkomaty, gdzie jest paczka. W 2016 r. liczba zapytań mobilnych związanych z dostawą stanowiła 21%.

Święta to też wyjątkowo korzystny okres dla producentów zabawek i gier. W grudniu 2015 r. dużą popularnością cieszyły się gry planszowe (+36%), gry towarzyskie (+2...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy