Dołącz do czytelników
Brak wyników

Czy marketing transakcyjnywyprze dotychczasowe formy promocji?

Artykuł | 21 czerwca 2017 |
185
Cyfryzacja, rozwój technologiczny, big data oraz machine learning pozwalają coraz efektywniej korzystać z dostępnych informacji i maksymalizować skuteczność komunikacji z klientem. Jednym z rozwiązań, bazujących na jakościowych danych, jest tzw. marketing transakcyjny, który według ¾ marketingowców zastąpi dotychczasowe formy promocji, reklamy i lojalizacji klientów. Na czym polega i dlaczego warto z niego korzystać?

Cyfryzacja, rozwój technologiczny, big data oraz machine learning pozwalają coraz efektywniej korzystać z dostępnych informacji i maksymalizować skuteczność komunikacji z klientem. Jednym z rozwiązań, bazujących na jakościowych danych, jest tzw. marketing transakcyjny, który według ¾ marketingowców zastąpi dotychczasowe formy promocji, reklamy i lojalizacji klientów. Na czym polega i dlaczego warto z niego korzystać?

POLECAMY

Marketing transakcyjny, czy też technologia card-linked marketing (CLM), to w dosłownym tłumaczeniu „marketing połączony z kartą płatniczą”.Coraz więcej marketingowców uważa, żeto rozwiązanie wyprze stosowaneobecnie najczęściej formy promocji, jak e-mail marketing (48%), kupony (48%) oraz reklama w prasie (30%), Internecie (29%) i telewizji (24%).

Jakościowe dane i personalizacja

Marketing transakcyjny wykorzystuje dane o płatnościach konsumentów dokonywanych „plastikiem” i na podstawie ich analizy tworzy spersonalizowane i kontekstowe oferty w formie elektronicznej, czyli za pomocą e-maili czy sms-ów. Dzięki marketingowi transakcyjnemu przedsiębiorca otrzymuje wgląd do takich informacji, jak:

typy wydatków konsumenckich (roczne, miesięczne lub dzienne), częstotliwość dokonywania transakcji przez klientów w ciągu roku, sklepy, w których klienci robią zakupy w zależności od pory roku, udział w rynku firmy, w oparciu o wydatki konsumenckie we wszystkich sklepach.

Na podstawie tak precyzyjnych danych o historii zakupowej konsumentów możliwe jest trafne personalizowanie komunikatów, co w efekcie zwiększa dotarcie do klientów i sprzedaż.

Na polskim rynkujedną z ciekawszych technologii, wykorzystujących dane o transakcjach klientów, oferuje ZenCard, należący do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego:

–Technologia ZenCard daje sklepom, sieciom handlowym i punktom usługowym możliwość dodania do istniejących kart płatniczych klientów funkcji uniwersalnej karty rabatowo-lojalnościowej. Dzięki temu sprzedawca może gromadzić dane na temat codziennych wyborów swoich klientów, czyli jak, kiedy i za ile kupują, a następnie kierować do...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy