Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

24 sierpnia 2017

Coraz więcej Polaków robi zakupy spożywcze przez Internet

208
Frisco.pl zwiększyło liczbę klientów o 1/3 w okresie H1 2016 vs H1 2017 Branża e-grocery przeżywa w Polsce dynamiczny rozwój, a potwierdzeniem tego są wyniki lidera warszawskiego rynku wśród supermarketów online – Frisco.pl, którego udziałowcami są MCI i Eurocash. W porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku, w analogicznym okresie bieżącego roku, Frisco.pl zanotowało wzrost liczby klientów aż o 33% , a także utrzymało niemal 100%-owe wskaźniki punktualności dostaw oraz kompletności zamówień.

Jak zamawiali klienci Frisco.pl w pierwszym półroczu 2017 roku?

POLECAMY

– Klienci Frisco.pl najchętniej robili duże zakupy do domu, składając zamówienia najczęściej przed weekendem, średnio 2 razy w miesiącu. Przeciętna wartość pojedynczego zamówieniawynosiła ok. 290 zł.Co ważne, klienci nie musieli dodatkowo płacić za dowóztakich zamówień, ponieważ we Frisco.pl oferujemy bezpłatną dostawę w przypadku zakupów powyżej 200 zł– komentuje Tomasz Dębowski, Dyrektor Marketingu Frisco.pl.

Ponadto,zamówienia najczęściejbyły składane w czwartki w godzinach między 19:00 a 22:00, a odbierane w piątki wieczorem.

Wdrożona w 2015 roku polityka niskich cen Frisco.pl, poza wprowadzeniem cen na poziomie hipermarketów, zakładała także oferowanie regularnych promocji oraz produktów z tzw. gwarancją „Najtaniej w sieci”[1]. Efekty tych działań można było szczególnie zauważyć w pierwszym półroczu tego roku, w którym aż 87% zamówień zawierało objęte tą promocją produkty.

A jak klienci Frisco.pl najchętniej płacili za zakupy spożywcze w sieci?

Wciąż dominującą formą płatności za zakupy spożywcze online jest płatność kartą przy odbiorze, którą wybierała ponad połowa klientów Frisco.pl. Rośnie popularność przelewów online – w pierwszym półroczu 2017 roku na tę metodę zdecydowało się 30% klientów. Spada natomiast płatność gotówką przy odbiorze (16,4% vs 14,9%), co, poza rosnącą popularnością transakcji bezgotówkowych, może oznaczać także wzrost zaufania do e-grocery.

Świeżość gwarantowana

Klienci sklepów internetowych poszukują wysokiej jakości produktów, a Frisco.pl udowadnia, że Polacy coraz częściej kupują świeże owoce, warzywa i inne produkty świeże także w internecie. W ostatnich sześciu miesiącach aż 78%wszystkich zamówień zawierałoświeże artykuły, z czego:

owoce i warzywa znalazły się w 75% koszyków. Klienci Frisco.pl najchętniej zamawiali banany, papryki oraz cytryny;

mięso było zawarte w prawie 40% koszyków;

pieczywo było obecne w ponad 1/3 koszyków.

Dostawa i kompletność zamówień

Niezwykle istotnymi elementamie-supermarketów są terminowe dostawy i kompletność zamówień.Wraz ze zwiększającą się skalą działalności, Frisco.pl położyło również duży nacisk na poprawę tych właśnie elementów. Porównując pierwsze półrocza 2016 i 2017 roku, punktualność dostaw w oferowanym przez Frisco.pl jednogodzinnym przedziale czasowym wzrosła z 90% do 95% zamówień dostarczonych na czas.Natomiast kompletność zamówień utrzymała się na wysokim poziomie i wyniosła aż 99,6%.

– Dla Frisco.pl, jedynego pure playera w Polsce, logistyka i zadowolenie klienta z dostaw są podstawą działania biznesu. Dlatego wciąż pracu...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy