Jak zamawiali klienci Frisco.pl w pierwszym półroczu 2017 roku?
POLECAMY
– Klienci Frisco.pl najchętniej robili duże zakupy do domu, składając zamówienia najczęściej przed weekendem, średnio 2 razy w miesiącu. Przeciętna wartość pojedynczego zamówieniawynosiła ok. 290 zł.Co ważne, klienci nie musieli dodatkowo płacić za dowóztakich zamówień, ponieważ we Frisco.pl oferujemy bezpłatną dostawę w przypadku zakupów powyżej 200 zł– komentuje Tomasz Dębowski, Dyrektor Marketingu Frisco.pl.
Ponadto,zamówienia najczęściejbyły składane w czwartki w godzinach między 19:00 a 22:00, a odbierane w piątki wieczorem.
Wdrożona w 2015 roku polityka niskich cen Frisco.pl, poza wprowadzeniem cen na poziomie hipermarketów, zakładała także oferowanie regularnych promocji oraz produktów z tzw. gwarancją „Najtaniej w sieci”[1]. Efekty tych działań można było szczególnie zauważyć w pierwszym półroczu tego roku, w którym aż 87% zamówień zawierało objęte tą promocją produkty.
A jak klienci Frisco.pl najchętniej płacili za zakupy spożywcze w sieci?
Wciąż dominującą formą płatności za zakupy spożywcze online jest płatność kartą przy odbiorze, którą wybierała ponad połowa klientów Frisco.pl. Rośnie popularność przelewów online – w pierwszym półroczu 2017 roku na tę metodę zdecydowało się 30% klientów. Spada natomiast płatność gotówką przy odbiorze (16,4% vs 14,9%), co, poza rosnącą popularnością transakcji bezgotówkowych, może oznaczać także wzrost zaufania do e-grocery.
Świeżość gwarantowana
Klienci sklepów internetowych poszukują wysokiej jakości produktów, a Frisco.pl udowadnia, że Polacy coraz częściej kupują świeże owoce, warzywa i inne produkty świeże także w internecie. W ostatnich sześciu miesiącach aż 78%wszystkich zamówień zawierałoświeże artykuły, z czego:
owoce i warzywa znalazły się w 75% koszyków. Klienci Frisco.pl najchętniej zamawiali banany, papryki oraz cytryny;
mięso było zawarte w prawie 40% koszyków;
pieczywo było obecne w ponad 1/3 koszyków.
Dostawa i kompletność zamówień
Niezwykle istotnymi elementamie-supermarketów są terminowe dostawy i kompletność zamówień.Wraz ze zwiększającą się skalą działalności, Frisco.pl położyło również duży nacisk na poprawę tych właśnie elementów. Porównując pierwsze półrocza 2016 i 2017 roku, punktualność dostaw w oferowanym przez Frisco.pl jednogodzinnym przedziale czasowym wzrosła z 90% do 95% zamówień dostarczonych na czas.Natomiast kompletność zamówień utrzymała się na wysokim poziomie i wyniosła aż 99,6%.
– Dla Frisco.pl, jedynego pure playera w Polsce, logistyka i zadowolenie klienta z dostaw są podstawą działania biznesu. Dlatego wciąż pracu...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!