Coraz bardziej mobilni w SEO…

Temat numeru

Wraz z rozwojem cywilizacyjnym ludzkość miniaturyzuje urządzenia. Telefony komórkowe przeszły ogromną metamorfozę – szczególnie porównując to, co działo się w latach 90. (technologia NM450 – czy ktoś jeszcze pamięta te wielkie cegły?), z czasami obecnymi. Można rzec, że obecnie w dłoni trzymamy cały świat (i nie jest to reklama pisuarów bezwodnych).

Wraz z postępem zmienia się również oprogramowanie, jakiego używasz. Ewoluują wyszukiwarki internetowe, które starają się nadążyć z jednej strony za technologią, a z drugiej strony za zmieniającymi się użytkownikami i ich intencjami.

POLECAMY

Jak było kiedyś?

Kiedyś życie było prostsze, bo:

  • SEO było proste,
  • Google Search Console pokazywało tylko najważniejsze rzeczy,
  • użytkownik nie komplikował życia frazami z długiego ogona,
  • nie było telefonów komórkowych z wodotryskami,
  • mapki miały aż 8 wyników,
  • adsy były z boku,
  • strony www nie były RWD.

Do powyższego wyliczenia można dodać wiele innych rzeczy. Patrząc przez pryzmat stron www, to zaczynaliśmy od tabelek, a obecnie jesteśmy już na etapie optymalizacji wszystkiego. Google samo w sobie nie analizowało wersji mobilnych witryn, a ranking ustalało na podstawie różnorodnych sygnałów i własnych algorytmów, które zaczęły pojawiać się gdzieś w okolicach 2010 r. Zawsze najważniejsze było to, aby strona funkcjonowała, nie miał...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy