Dołącz do czytelników
Brak wyników

Continental otrzymuje kolejną nagrodę za innowacyjność!

Artykuł | 28 lipca 2015 |
72
System Driver Focus Vehicle firmy Continental został wyróżniony nagrodą „CAR HMI Concepts & System Award 2015" w kategorii „Najbardziej innowacyjna funkcja interfejsu HMI”. Rozwiązanie Continental czyni jazdę bezpieczniejszą, ponieważ ogranicza rozpraszanie uwagi kierowcy i pomaga zapobiegać zderzeniom. „CAR HMI Concepts & System Award 2015" to nagroda przyznawana za osiągnięcia w dziedzinie rozwoju samochodowych interfejsów HMI przez jury ekspertów z we.CONNECT, grupy zajmującej się networkingiem i strategią biznesu. Poprzez połączenie systemów wspomagania i kamery w kabinie pasażerskiej z innowacyjnym wyświetlaczem, opracowany przez Continental system pozwala na skupienie uwagi kierowcy na sytuacji na drodze. Driver Focus Vehicle to zupełnie nowe podejście do konstrukcji interfejsu człowiek-maszyna. Informacje są w nim dynamicznie przetwarzane i dostosowywane do sytuacji i poziomu uwagi kierowcy. System wykorzystuje połączenie uniwersalnego pasa diod z systemami wspomagania kierowcy, takimi jak system ostrzegania o zjechaniu z pasa ruchu, zachowania bezpiecznej odległości, ostrzegania przed zderzeniem oraz kamerą termowizyjną zamontowaną w kabinie pasażerskiej, która wykrywa, na czym skoncentrowana jest uwaga kierowcy. Pas świateł obejmuje cały obszar we wnętrzu pojazdu widoczny dla kierowcy i ostrzega go o wszelkich potencjalnych zagrożeniach. Za pomocą diod system wysyła sygnały świetlne dostosowane do aktualnej sytuacji tak, by kierowca intuicyjnie skierował wzrok w kierunku sytuacji na drodze przed pojazdem. „Około 90 proc. wypadków to skutek błędu człowieka. Driver Focus Vehicle to pierwszy stworzony przez nas system, który na bieżąco dostosowuje systemy wspomagania do uwagi kierowcy. Dzięki niemu możemy aktywnie zapobiegać kolizji” – komentuje Ralf Lenninger, szef ds. strategii, rozwoju systemów i innowacji w Dziale Wnętrza w Continental. „Driver Focus Vehicle jest kolejnym ważnym krokiem w kierunku realizacji naszej idei bezwypadkowej jazdy. Dlatego jesteśmy dumni, że opracowany przez nas system bezpieczeństwa oparty na interfejsie HMI został uznany za najbardziej innowacyjny projekt w dziedzinie interfejsów człowiek-maszyna dla rynku motoryzacyjnego” – dodaje. Dialog bez słów Koncepcja interfejsu człowiek-maszyna zakłada dynamiczne włączanie informacji o poziomie uwagi kierowcy oraz warunkach panujących w otoczeniu do systemu. W rezultacie kierowcy pozostają w stałym dialogu ze swoim pojazdem – nawet bez słów – i otrzymują istotne informacje o aktualnej sytuacji na drodze. Opracowany przez Continental system to również ważny element w projektowaniu interfejsu człowiek-maszyna na potrzeby wysoce i w pełni zautomatyzowanych pojazdów. Członkowie jury z we.CONNECT, którzy przyznali Continental nagrodę to znani eksperci w dziedzinie inżynierii motoryzacyjnej i projektowania interfejsów człowiek-maszyna, m.in. Manfred Tscheligi, dyrektor Centrum Zaawansowanych Studiów i Badań w Zakresie Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych oraz Społeczeństwa (ICT&S) przy Uniwersytecie w Salzburgu; Niranjan Thiyagrajan, starszy konsultant ds. motoryzacji i transportu w firmie Frost & Sullivan, z Wielkiej Brytanii; Dr. Christian Müller, dyrektor Grupy Motoryzacyjnej w Niemieckim Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją (Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz), Kaiserslautern; oraz Dr. Marc Hassenzahl, dyrektor grupy „Experience Design” na Uniwersytecie Sztuk Folkwang w Essen. Dodatkowo organizator wydarzenia, we.CONECT, ofiarował 2 tys. euro organizacji non-profit World Bicycle Relief, która rozdała już ponad 220 tys. rowerów studentom, personelowi medycznemu i małym firmom w Afryce, Ameryce Południowej i Azji Południowo-Wschodniej. „Cieszymy się z tego typu programów pomocowych i globalnego zaangażowania. Doskonale współgrają one z jedną z kluczowych wartości firmy Continental – wzajemną współpracą” – powiedział Lenninger. * * * Continental AG Z osiągniętymi w 2014 roku obrotami w wysokości 34,5 miliarda euro, Continental jest jednym z wiodących dostawców motoryzacyjnych na świecie, rozwijając inteligentne technologie dla transportu osób i ich dóbr. Jako wiarygodny partner i międzynarodowy producent opon, oferuje trwałe, bezpieczne i komfortowe rozwiązania, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Koncern działa w ramach pięciu działów: Podwozi i Bezpieczeństwa, Układów Napędowych, Wnętrz Pojazdów, Opon oraz ContiTech. Continental zatrudnia obecnie ponad 200 000 pracowników w 53 krajach. www.continental-corporation.com Dział Opon Jako jeden z wiodących producentów opon na świecie, zatrudniający ponad 42 000 pracowników. Obecnie Dział Opon posiada na całym świecie 22 zakłady zajmujące się produkcją i rozwojem. Szeroka oferta produktów Działu oraz stałe inwestycje w badania i rozwój w znaczący sposób przyczyniają się do osiągnięcia efektywnej pod względem kosztowym i wydajnej ekologicznie mobilności. www.continental.pl Opony do pojazdów ciężarowych Dział Opony do Pojazdów Ciężarowych jest jednym z największych producentów opon do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów przemysłowych na świecie. www.continental-truck-tires.pl Sponsoring Dział Opon jest oficjalnym sponsorem Pucharu Niemiec w Piłce Nożnej, Major League Soccer w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, Pucharu Azji w Piłce Nożnej 2015 w Australii oraz Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM we Francji. www.ContiSoccerWorld.com

System Driver Focus Vehicle firmy Continental został wyróżniony nagrodą „CAR HMI Concepts & System Award 2015" w kategorii „Najbardziej innowacyjna funkcja interfejsu HMI”. Rozwiązanie Continental czyni jazdę bezpieczniejszą, ponieważ ogranicza rozpraszanie uwagi kierowcy i pomaga zapobiegać zderzeniom. „CAR HMI Concepts & System Award 2015" to nagroda przyznawana za osiągnięcia w dziedzinie rozwoju samochodowych interfejsów HMI przez jury ekspertów z we.CONNECT, grupy zajmującej się networkingiem i strategią biznesu. Poprzez połączenie systemów wspomagania i kamery w kabinie pasażerskiej z innowacyjnym wyświetlaczem, opracowany przez Continental system pozwala na skupienie uwagi kierowcy na sytuacji na drodze. Driver Focus Vehicle to zupełnie nowe podejście do konstrukcji interfejsu człowiek-maszyna. Informacje są w nim dynamicznie przetwarzane i dostosowywane do sytuacji i poziomu uwagi kierowcy. System wykorzystuje połączenie uniwersalnego pasa diod z systemami wspomagania kierowcy, takimi jak system ostrzegania o zjechaniu z pasa ruchu, zachowania bezpiecznej odległości, ostrzegania przed zderzeniem oraz kamerą termowizyjną zamontowaną w kabinie pasażerskiej, która wykrywa, na czym skoncentrowana jest uwaga kierowcy. Pas świateł obejmuje cały obszar we wnętrzu pojazdu widoczny dla kierowcy i ostrzega go o wszelkich potencjalnych zagrożeniach. Za pomocą diod system wysyła sygnały świetlne dostosowane do aktualnej sytuacji tak, by kierowca intuicyjnie skierował wzrok w kierunku sytuacji na drodze przed pojazdem. „Około 90 proc. wypadków to skutek błędu człowieka. Driver Focus Vehicle to pierwszy stworzony przez nas system, który na bieżąco dostosowuje systemy wspomagania do uwagi kierowcy. Dzięki niemu możemy aktywnie zapobiegać kolizji” – komentuje Ralf Lenninger, szef ds. strategii, rozwoju systemów i innowacji w Dziale Wnętrza w Continental. „Driver Focus Vehicle jest kolejnym ważnym krokiem w kierunku realizacji naszej idei bezwypadkowej jazdy. Dlatego jesteśmy dumni, że opracowany przez nas system bezpieczeństwa oparty na interfejsie HMI został uznany za najbardziej innowacyjny projekt w dziedzinie interfejsów człowiek-maszyna dla rynku motoryzacyjnego” – dodaje. Dialog bez słów Koncepcja interfejsu człowiek-maszyna zakłada dynamiczne włączanie informacji o poziomie uwagi kierowcy oraz warunkach panujących w otoczeniu do systemu. W rezultacie kierowcy pozostają w stałym dialogu ze swoim pojazdem – nawet bez słów – i otrzymują istotne informacje o aktualnej sytuacji na drodze. Opracowany przez Continental system to również ważny element w projektowaniu interfejsu człowiek-maszyna na potrzeby wysoce i w pełni zautomatyzowanych pojazdów. Członkowie jury z we.CONNECT, którzy przyznali Continental nagrodę to znani eksperci w dziedzinie inżynierii motoryzacyjnej i projektowania interfejsów człowiek-maszyna, m.in. Manfred Tsch...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy