Dołącz do czytelników
Brak wyników

Continental – siła inteligentnej mobilności na targach w Las Vegas

Artykuł | 14 stycznia 2015 |
74

Podczas prestiżowych targów Consumer Electronics Show 2015 (CES) w Las Vegas Continental zaprezentował inteligentne rozwiązania zwiększającego świadomość i bezpieczeństwo kierowcy. Prezentacja odbyła się pod hasłem „Siła inteligentnej mobilności”. Podczas targów eksperci Continental zaprezentowali urządzenia najnowszej generacji z wykorzystaniem technologii magazynowania i przetwarzanie danych w chmurze. Rozwój innowacji Continental w tej dziedzinie ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy na drodze, głównie dzięki stałemu dostępowi do informacji oraz większej kontroli nad pojazdem. Większa kontrola Najważniejszą z nowości Continental zaprezentowanych na targach jest dynamiczny horyzont elektroniczny (e-Horyzont). Powstały we współpracy z firmą IBM, e-Horyzont wykorzystuje technologię chmury lokalizacyjnej HERE. System opiera się na przekształceniu mapy cyfrowej w niezwykle precyzyjny i zbierający aktualne informacje czujnik. Pozwala on na uwzględnienie takich zmiennych jak pogoda, natężenie ruchu, czy roboty drogowe, a także na przekazywanie tych informacji do podzespołów elektronicznych pojazdu. Dane są zbierane z wielu źródeł z wykorzystaniem techniki crowdsourcingu. Nowe technologie dostępowe Udział w targach CES, był również znakomitą okazją do zaprezentowania w jaki sposób zegarek kierowcy może zostać wykorzystany jako wygodne urządzenie sterujące – zdalny kluczyk. Inteligentny zegarek Continental łączy się z najnowszym modelem zdalnego kluczyka dwukierunkowego, wykorzystując technologię Bluetooth. Pozwala on na przesyłanie danych dotyczących pojazdu, danych diagnostycznych i informacji o użytkowniku bezpośrednio do auta. Korzystając z odpowiedniej aplikacji kierowca może na przykład otwierać lub zamykać samochód. Rozszerzona rzeczywistość Kolejna innowacja – „Connected Technician”, to rozwiązanie Continental wykorzystujące aplikację na tablety, umożliwiającą nawiązanie łączności z pojazdem za pomocą rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki niej serwisant w warsztacie jest prowadzony krok po kroku przez cały proces określania przyczyn usterek i wykonywania napraw. W ten sposób ma on zawsze pod ręką wszystkie instrukcje robocze, dane o uszkodzonych podzespołach lub zalecenia. Profesjonalny system diagnostyczny pozwala na automatyczne rozpoznanie modelu i typu pojazdu, wykrycie problemów oraz udostępnienie pełnych informacji technicznych o aucie. Intuicyjna obsługa przekłada się na prostsze, szybsze i dokładniejsze określanie przyczyn usterek oraz wykonywanie napraw, a także na optymalne planowanie czynności serwisowych. Na targach CES Continental zaprezentował również w jaki sposób sterowane głosem aplikacje wykorzystujące technologię rozszerzonej rzeczywistości pozwalają na jeszcze wydajniejszą pracę serwisanta – bez konieczności obsługi ręcznej. Czujniki otoczenia W 2014 roku amerykańska agencja NHTSA wydała rozporządzenie, zgodnie z którym wszystkie samochody osobowe, do 2018 roku, będą musiały zostać wyposażone w rozwiązania zapewniające widoczność z tyłu pojazdu (kamery tylne), stosowane dodatkowo jako rozwiązania awaryjne. Celem rozwoju tej technologii jest umożliwienie jazdy całkowicie zautomatyzow...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy